Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:42:12 GMT

دولت چقدر اوراق منتشر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۶۹۷

دولت چقدر اوراق منتشر می‌کند؟

به گزارش ایسنا، با کاهش فروش نفت و در آمدهای نفتی در بودجه، در سال‌های اخیر روند فروش اوراق جهت تامین مالی روند رو به رشدی طی کرد ولی در هر حال با وجود امتیازهایی که فروش اوراق برای دولت داشت، برگشت اصل و سود آن در زمان سر رسید و به عبارتی بدهی ایجاد شده برای دولت، موضوعی بود که بارها از سوی کارشناسان مورد تاکید قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته با توجه به کسری بودجه، دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیاردی اوراق بدهی منتشر کرد ولی در سال جاری این روند کند شد و آنطور که انتظار می‌رفت اجرایی نشده است، در همین جریان حواشی زیادی در رابطه با ارتباط اوراق فروشی دولت و وضعیت بازار سرمایه وجود داشت و این مطرح بود که از عوامل ریزش بورس بوده است.

موضع اخیر میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه - به نوعی واکنش به این جریان بود و  وی در آماری که اعلام کرد بر اینکه دولت بیش از فروش اوراق جدید به دنبال تسویه اصل و سود اوراق گذشته است تاکید داشت.

طبق اعلام میرکاظمی دولت باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۵۳۵ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند.

 بررسی وضعیت فروش اوراق در مدت اخیر نشان می‌دهد که در آبان ماه ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق منتشر شده در گذشته پرداخت کرده است.

این در حالی است که  ۷۵۰۰ میلیارد تومان اوراق جدید برای تامین منابع بودحه منتشر شده است.

روند پرداخت ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیاردی تومانی بابت اصل و سود اوراق گذشته تا پایان سال در حالی ادامه دارد و حدود ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید پرداخت شود که وضعیت فروش اوراق جدید برای تامین منابع بودجه تکلیف مشخصی ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا اوراق فروش نفت بودجه زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا اصل و سود اوراق میلیارد تومان فروش اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد

به‌دنبال استقبال مشتریان ارجمند بانک رفاه کارگران و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) برای شرکت‌های سیمان فارس، کاشی و سرامیک سعدی و پنجره آریا از سوی این بانک تمدید شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علاقه‌مندان تا روز سه‌شنبه اول خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند. 

این اوراق با نرخ سود علی‌الحساب 25 درصد، سه ساله (36 ماه)، به‌صورت با نام، الکترونیکی، معاف از مالیات و با امکان بازخرید پیش از سررسید منتشر می‌شود.  

از جمله مزایای خرید این اوراق می‌توان به دریافت بالاترین نرخ سود اوراق منتشره فعلی شبکه بانکی، تضمین دریافت اصل و سود در مواعد مقرر، امکان پرداخت سود قطعی پس از اتمام طرح علاوه بر سود علی‌الحساب و... اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس