Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی سه‌شنبه در همایش طلاب و اساتید بسیجی خواهر استان قم که در سالن همایش‌های جامعه الزهراء(س) برگزار شد، نعمت ولایت را سنگ بنای همه نعمت‌های الهی دانست و گفت: باید خداوند را به خاطر نظام ولایی و بهره‌مندی از حاکمیت الهی و ولایت‌الله در قالب ولایت معصوم و فقیه شکرگزار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بسیج را نعمتی بی‌بدیل دانست و با بیان اینکه هر چه از عمر انقلاب می‌گذرد به عظمت و ضرورت آن و معجزه نظام بیشتر آگاه می‌شویم، گفت: ابتدا تصوّر می‌کردیم که بسیج را صرفا برای عقب راندن شخصی مثل صدام نیاز داریم؛ اما وقتی وارد صحنه های مختلف شدیم دیدیم انقلاب بی‌بسیج ماندنی نیست. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «مهمترین و ماندگارترین یادگار حضرت امام، بسیج است»، انقلاب اسلامی را تبلور جدید اسلام ناب دانست  و گفت: بسیج عصاره مفاهیم بلندی است که از قرآن یاد گرفتیم.

وی با استناد به آیه شریفه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ الله، مؤمنان واقعی را تنها کسانی معرفی کرد که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند و هرگز شکّ و تردیدی به خود راه ندادند و با اموال و جان خود، در راه خدا جهاد کرده‌اند.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه بسیج و انقلاب،  بیشترین خدمت را به نهضت ظهور امام زمان(عج) کرده است، گفت: اگر همه از علائم ظهور می‌گویند، بسیج محقّق کننده شرایط ظهور و تجلّی فرهنگ عاشورایی، مقاومت و هیهات من الذلّه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت را مبتنی بر فرهنگ بسیج دانست و بسیج را تجلّی بصیرت دینی معرفی کرد و گفت: اگر بصیرت فی الدین آمد بصیرت بالدین می‌آید.

وی افزود: بسیج نمایانگر مردمی بودن و تجلی تکلیف گرایی است و در همه مقاطع، پرچم دار فرهنگ ولایتمداری بوده است و همواره شعارش این بوده که وَاللهِ اِن قَطَعتُموا یَمینی، اِنّی اُحامی اَبداََ عَن دینی.

حاجی صادقی با بیان این نکته که حضرت فاطمه زهرا(س) به ما یاد داد که بصیرت داشتن کافی نیست، گفت: فریاد بر بصیرت و از خود، فرزندان و همه چیز گذشتن، درسی است که ایشان به ما آموختند و این یکی از مولفه هایی است که در فرهنگ و سبک زندگی بسیج، وجود دارد.

وی بسیج و فرهنگ بسیجی را متعلّق به همه اقشار جامعه دانست و گفت: بسیج خواهران نقش کارگردان و نقش رهبری دارد و اهمیت همین امر سبب شد که امام راحل فرمود: "من شما بانوان را به رهبری قبول دارم".

این فرمانده دوران دفاع مقدس با برجسته کردن نقش بسیج خواهران در سال‌های جنگ، خواهران را پیروز میدان جهاد اصغر دانست و گفت: در جهاد اصغر، شما انگیزه دهنده و پشتیبانی کننده بودید و فرزند تربیت می کردید و به جبهه می فرستادید و اکنون در میدان جهاد کبیر هم همچنان در خط مقدم هستید.

وی جهاد امروز را "جهاد تبیین" دانست و با اشاره به اینکه طبقه خواهران بیش از آقایان مورد هجمه هستند، خطاب به بانوان طلبه گفت: باید نقش آفرین باشید، امروز روز نقش آفرینی شماست. امروز نقش بسیج خواهران در فرایند و پیشروی انقلاب، به مراتب بیش از آقایان است.

حاجی صادقی فرهنگ بسیجی را ریشه در فرهنگ علوی و فاطمی دانست و خطاب به طلاب جامعه الزهرا(س) گفت: شما الگویی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارید که احیاکننده بصیرت، شجاعت، تعبد و ولایتمداری بودند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی ما آمده تا مقدمات ظهور را فراهم کند، ابراز  امیدواری کرد که خداوند متعال ما را از کسانی قرار دهد که در فراهم کردن نهضت ظهور، نقش دارند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی سپاه پاسداران نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی حاجی صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است