Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:05:19 GMT

زنگ خطر قطعی برق زمستانه در کردستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۲۴۲

زنگ خطر قطعی برق زمستانه در کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید محمد فتحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان گفت: 

فتحی با اشاره به کاهش سهمیه گاز تخصیصی نیروگاه‌ها و کمبود گاز در زمستان امسال اظهارکرد: این احتمال وجود دارد که توان تولید برق نیروگاه‌ها نیز کاهش یابد و شاهد خاموشی برق در فصل زمستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاثیرات خاموشی برق در زمستان را دشوارتر از خاموشی در فصل تابستان دانست و از شهروندان خواست: برای سپری شدن فصل زمستان بدون خاموشی برق، مصارف غیر ضرور خود را در شبانه روز کاهش و یا حذف نمایند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان درادامه یادآورشد: اگر میزان تقاضای برای مصرف برق در زمستان بیش از سهمیه تخصیصی باشد به همان میزان شرکت توزیع برق مجبور به اعمال خاموشی با برنامه خواهد بود.

فتحی به ابلاغیه شرکت توانیر در زمینه مدیریت بار استان اشاره کرد و افزود: در راستای مدیریت بار استان و ایجاد تعادل بین تولید و تقاضا ۵۰ درصد روشنایی پارک ها، میادین، بلوار‌ها و معابر سطح شهر تا نیمه اول آذرماه کاهش و تعدیل می‌یابد.

او با اشاره به مشکل تامین گاز نیروگاه‌ها در زمستان امسال گفت: علیرغم فعالیت‌های همسو و هماهنگ وزارت نفت و وزارت نیرو برای تامین سوخت جایگزین در نیروگاهها، اما روند مصرف انرژی برق همچنان صعودی است و ادامه این روند خاموشی‌های برق را به همراه خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان تاثیرات خاموشی برق در زمستان را دشوارتر از خاموشی در فصل تابستان دانست و به شهروندان توصیه کرد: مشترکین مصارف صنعتی ازجمله کارخانجات، کارگاهها، مرغداری‌ها نسبت به سرویس دیزل‌های ژنراتور خود اقدام نمایند و مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری نیز وسایل غیر ضرور خود را درطول شبانه روز حذف و یا به شدت کاهش دهند.

فتحی با اشاره به نظارت و رصد مداوم مصارف ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی اذعان داشت:با توجه به افزاش فصل سرما و به تبع آن افزایش مصرف گاز، دستگا‌های اجرایی نسبت به اتخاذ تدابیر لازم در تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام نمایند. چراکه اگر میزان تقاضای برق در زمستان بیش از سهمیه تخصیصی باشد به همان میزان شرکت توزیع برق مجبور به اعمال خاموشی با برنامه خواهد بود.

او تعدیل (یک در میان کردن) روشنایی معابر شهری و بین شهری، پارک‌ها و میادین را از اقدامات سهل الوصول و پیشگیرانه در زمینه خاموشی‌های زمستان عنوان کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان درادامه گفت: با همکاری مقامات ذیربط تعدیل روشنایی در خیابان‌های اصلی و جاده‌های بین شهری استان اعمال می‌شود، اما جاده‌هایی که مشکلات ایمنی برای شهروندان ایجاد نمایند از این تصمیم، مستثنی خواهند بود.

فتحی رعایت مصرف برق و گاز را در این شرایط وابسته بهم دانست و گفت: صرفه جویی در مصرف هر کدام تاثیر مستقیمی در تداوم انرژی همشهریان در استان خواهد داشت.

او جلوگیری از خاموشی‌های زمستان را نیازمند صرفه جویی و فرهنگ سازی در جامعه دانست و خواستار همکاری شهروندان با این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته دانست.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق کردستان در پایان خاطرنشان کرد:تعدیل روشنایی معابر، پارک‌ها و میادین از قبل آغاز شده و در نیمه اول آذر ماه به اتمام خواهد رسید که این اقدام در راستای ایجاد تعادل بین مصرف استان با میزان سهمیه تخصیصی شرکت توانیر در روز‌های آینده خواهد بود.

لازم به ذکر است تعداد مشترکین برق استان بالغ بر ۷۰۰ هزار مشترک است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطعی برق شرکت توزیع برق کردستان برق در زمستان خاموشی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه