Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق تاکید کمیته ملی واکسن کشور در جلسه روز دوشنبه اول آذر ماه، افراد بالای ۱۸ سال به شرط اینکه از نوبت دوم تزریق واکسن آنها حداقل چهار ماه گذشته باشد، باید دز سوم را دریافت کنند.   دکتر محمد مهدی گویا در گفت و گو با ایرنا افزود: این موضوع از سوی کمیته به مسوولان مربوطه توصیه شده است تا در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات این کار با برنامه ریزی مناسب و با اولویت بندی گروه های سنی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی ادامه داد: حدود یک ماهی است که تزریق دز سوم (بوستر) در کشور آغاز شده است و تاکنون ۷۵۰ هزار دز بوستر واکسن کرونا تزریق شده است.   گویا توضیح داد: بیشتر این تعداد واکسن به کادر بهداشتی و درمانی کشور تزریق شده است و در ادامه این کار تصمیم گرفته شده بود که گروه سنی بالای ۶۰ سال حتما دز سوم را دریافت کنند.   دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا نیز درباره تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال روز گذشته در حاشیه جلسه این کمیته اظهار داشت: نتایج مطالعات نشان داده است تقریبا ۶ تا هشت ماه بعد از دریافت دز دوم واکسن سطح آنتی بادی در خون پایین آمده و ایمنی می تواند از بین برود؛ در نتیجه نیاز به دز بوستر یا یادآور بسیار ضروری به نظر می‌رسد.    وی ادامه داد: توصیه می‌شود بعد از دریافت دز دوم بر اساس پروتکل دز بوستر را تزریق کنیم و چند وقتی است تزریق دز بوستر کارکنان بهداشت و درمان آغاز شده است.    جماعتی با بیان اینکه برای افراد بالای ۱۸ سال هم این پروتکل وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که این مورد به زودی از طریق وزارت بهداشت اعلام شود و وارد موضوع دز بوستر برای این افراد شویم.   وی گفت: بر اساس مطالعات حداقل باید ۶ ماه از تزریق دز دوم گذشته باشد تا دز سوم را تزریق کنیم. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد افراد جامعه دز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند؛ بنابراین هنوز برای آغاز دز یادآور زود است اما احتمالا باید از یکی دو ماه آینده تزریق این دز را به افراد بالای ۱۸ سال آغاز کنیم.   بر اساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت،‌ تاکنون ۵۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۷۴ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۵۲ دُز رسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افراد بالای ۱۸ سال وزارت بهداشت تزریق دز دز بوستر دز دوم دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان