Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در نخستین روزهای هفته جاری خبری در رسانه‌ها مبنی بر ارائه وام ۵۰ تا ١٠٠ میلیون تومانی به سهامداران خرد برای جبران ضرر و زیان آنها در بورس مطرح شد.

بر اساس این خبر، «محمد خدابخشی»، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به ضرر و زیان سهامداران خرد در بازار سرمایه گفته بود: «پیشنهاد شده است تا ارزش تابلو سهامی به عنوان وثیقه لحاظ و وام قرض الحسنه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وام با بازپرداخت سه تا پنج ساله می‌تواند بخشی از زیان سهامداران خرد را جبران کند و در مقابل از سهام این افراد می‌توان به عنوان وثیقه استفاده کرد.»

طرح این ادعای عجیب و غیر منتظره، باعث پیگیری موضوع شد.

پس از پیگیری‌ها، اکثر مسوولان سازمان بورس نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به ارائه توضیحاتی درباره این ادعا پرداخت و گفت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس چنین صحبتی را با رییس سازمان بورس مطرح کرده است اما این صحبت فقط در حد پیشنهاد بوده و اجرای آن غیر ممکن است.

«محسن علیزاده» ادامه داد: مشخص نیست که صحبت مطرح شده در زمینه اعطای وام قرار است از کدام منبع در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

علیزاده به حضور میلیون‌ها سهامدار در بازار اشاره کرد و افزود: حتی اگر قرار باشد که رقم ٥٠ میلیون تومان به عنوان وام به سهامداران تعلق بگیرد، عدد به دست آمده به حدی کلان است که هیچ منبع مالی برای چنین واریزی وجود ندارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه تاکنون ارائه چنین وامی به سهامداران در کمیسیون اقتصادی مجلس، هیات مدیره سازمان بورس و شورای عالی بورس مورد بحث قرار نگرفته است، گفت: لازمه این اتفاق قرار گرفتن منابع مالی در اختیار مسوولان است، در صورتی که چنین مساله‌ای غیر ممکن است.

وی اظهار داشت: تامین چنین منابعی در قانون بودجه برای ارائه به سهامداران در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این طرح به مرحله اجرا نمی رسد.

علیزاده تاکید کرد که باید راه های دیگری برای سرمایه‌گذاران زیان‌دیده بازار سرمایه در نظر گرفته شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به برنامه‌های مسوولان حاضر در بورس برای بهبود روند معاملات بورس تاکید کرد و گفت: امکان دارد سایر اموال دولت برای فروش وارد بازار سرمایه است، فعلا این پیشنهاد به شورای عالی بورس داده شده است و در صورت موافقت، سایر اموال دولت برای فروش در بورس عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119541 برچسب‌ها بورس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بورس شورای عالی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»