Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه ایلام اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات چشمگیر علمی، فرهنگی و زیرساختی در دانشگاه ایلا طی سال‌های اخیر انجام شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات رئیس سابق دانشگاه ایلام، گفت: مراکز آموزش عالی و بویژه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند مقدار بودجه خود را از بخش دولتی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌های دنیا بر تولید ثروت تاکید کرده‌اند و این مهم باید در دانشگاه‌های کشور نهادینه شود، ادامه داد: صنعت به دانشگاه اعتماد کرده و پروژه‌های دانشجویی باید در راستای حل مسائل مردم به کار گرفته شود، دانشگاه باید در زمینه کاهش میزان بیکاران اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: وابستگی بودجه دانشگاه‌های کشور به دولت در ۱۳۹۵ به ۷۲ درصد بوده ولی این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ درصد رسیده است که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه ۱۰ درصد رشد داشته است.

خطیبی کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه دولت را ضروری دانست و گفت: اگر دانشگاه ایلام در راستای حل مسایل پیرامونی مردم تلاش نکند به وظیفه خود عمل نکرده است، یکی از اصلی ترین کارکردهای دانشگاه‌ها ارائه راه حل برای حل معضل بیکاری است که وزارت علوم در دولت سیزدهم نیز به این مسئله اهتمام جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ درصد آب در ایلام صرف بخش صنعت می‌شود، گفت: باید سطح زیر کشت اراضی کشاورزی با توجه به وجود اراضی حاصلخیز و منابع آبی افزایش یابد و دانشگاه‌ها نیز در این حوزه ارتباط خود را با دستگاه‌های اجرایی مسوول بیشتر کنند.

در پایان این مراسم طاهر علی محمدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه ایلام منصوب و از خدمات محمد علی اکبری تقدیر شد.

کد خبر 5359899

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ایلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایلام هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها ایلام دانشگاه ایلام دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۳۷۹.۹ بوده‌است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد افزایش یافته‌است. در ماه مورد بررسی میانگین شاخص قیمت در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۷.۸ درصد افزایش یافته‌است.

کاهش تورم ماهانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۴.۱- درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲.۰- درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم «مرغ حذفی» (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۱.۱- درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم «کود» (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۲۹.۲ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «تخم مرغ خوراکی» (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم «جوجه یک روزه» (۱۰۰.۷ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6092443

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت