Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، وحید محمدی‌شاهرخی امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: ارتقاء سطح سلامت در جامعه وظیفه و دغدغه اصلی ماست و مسیر تحول نظام ارائه خدمات سلامت در بخش‌های مختلف آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان می‌گذرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: سلامتی یعنی برخورداری از رفاه کامل جسم ،روان، اجتماعی و معنوی، که ۲۵ درصد عوامل تأثیرگذار به حوزه پزشکی مربوط می‌شود و  ۶۵ درصد محیطی است و تقویت در راستای مقوله سلامتی همکاری بین‌بخشی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای بنده مایه افتخار است که در این شهر با این همه خیر حضور پیدا کردم و تقریبا جایی نیست که خیران در آن مشارکت نداشته باشند.

وی افزود: از تلاش هشت‌ساله دکتر اسماعیلی و خدمات بی‌شماری که انجام داده قدردانی می‌کنم. ریاست دانشگاه مسؤولیت بسیار بزرگی است.مسؤولیت در حکومت اسلامی شوخی نیست و در برابر صندلی مدیریتی که روی آن نشستیم، باید پاسخگو باشیم.

رحیمیان خاطرنشان کرد: برای اینکه شهر بخواهد توسعه پیدا کند همکاری تمام ارکان شهر را لازم دارد. دانشگاه یک قسمت است و نمایندگان مجلس، فرمانداری، دادگستری، امام جمعه و...باید در یک راستا حرکت و همدیگر را حمایت کنند که توسعه صورت گیرد.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه تصریح کرد: به نسبت کارهایی که انجام شده، رشته‌های تخصصی کم است و ضرورت دارد نیروهای تخصصی را جذب کرده و نگه دارید چراکه نیروی انسانی رکن است.هیئت علمی جذب و نگهداری کنید که بتوانید حداقل دو رشته جراحی در رفسنجان که جایش خالی است، آموزش بدهید و داشته باشید.  

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: جوی که متأـسفانه بر علیه پزشکان در مملکت درست شده، بخش زیادی از آن غیرواقعی است، عددهایی در مورد دریافتی‌ها گفته می‌شود که وجود خارجی ندارد و همین عددها مایه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌شود که از نمایندگان درخواست دارم دریافتی‌های هیأت‌علمی را بپرسند. من استادتمام هستم و آخرین کارانه‌ای که از بیمارستان گرفتم ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود. اکثر همکاران مانند من هستند، بنابراین مجلس کمک کنند این جو تعدیل شود.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم به عملکرد هشت‌ساله خود اشاره و اظهار کرد:  شخصیت دانشگاه حوزه آموزش و پژوهش است و یشترین افزایش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بوده است و سال گذشته ۱۱۰ دانشجوی پزشکی پذیرفتیم.

وی عنوان کرد: ۵۰ هزار متر مربع ساخت و سازها بوده که بخشی در زمان بنده افتتاح شده‌اند و در مجموع ۴۳ هزار متر از این بناها در رفسنجان و  ۷ هزار متر در شهرستان انار است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان علوم پزشکی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز