Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@00:26:47 GMT

بورس هفته را با چراغ قرمز به پایان برد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۵۶۰۹

بورس هفته را با چراغ قرمز به پایان برد

در پایان کار امروز بازار سهام شاخص کل با افت ۱۰هزار و ۴۴۵واحدی همراه شد. در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان در بیش از ۴۷۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰ هزار و ۴۴۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های پلی پروپیلن جم، گروه بهمن و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۹۶۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان در ۲۹۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۸۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت شیراز و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی امروز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.   بیشتر بخوانید:‌ بازار سرمایه حال مساعدی ندارد/ دولت باید ریسک پذیر باشد   در همین رابطه بهزاد خدارحمی کارشناس بازار سهام گفت: بازار در ابهامات کلی قرار دارد که از طرف دولت به بورس تحمیل می‌شود. قیمت‌گذاری خودرو یکی از مهمترین ابهامات حال حاضر است که بازار سهام را منتظر گذاشته.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بانک مرکزی یک نرخ مشخص برای سود بانکی تصویب نمی‌کند و این نرخ همچنان در حال رشد است. این موضوع نه تنها بورس که سایر بازار‌های مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: دولت بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ملزم به خرید اوراق دولتی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا بانکی‌ها به دلیل کمبود نقدینگی در زمان رشد یک سهم به عرضه آن ادامه دهند. برای مثال چند روز پیش که وبملت رشد داشت، حقوقی‌های بانکی به عرضه این سهم ادامه دادند و این موضوع رشد این سهم را در کوتاه‌مدت متوقف کرد.

خدارحمی گفت: چنانچه این تصمیم در خصوص افزایش نرخ باشد که این موضوع هر ۶ ماه یکبار اتفاق می‌افتاد و داستان جدیدی نیست. با این وجود در واکنش به همین افزایش هم بازار حرکت کوچکی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه بازار سهام به آن نیاز مبرم دارد آزادسازی قیمت‌هاست، گروه خودرو زمینه بسیار خوبی برای ایجاد رشد قوی در کل بازار را دارد. حال صنعت خودرو خوب نیست و دولت باید در این خصوص دست از سیاست‌های پوپولیستی بردارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت سرمایه گذاری بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • بورس تغییر جهت داد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل