Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در حالی جریان ورود اطلاعات به سامانه ثبت  حقوق  و مزایا جدی‌تر شده و حتی  دولت  برای پرداخت حقوق به دستگاه‌های اجرایی شرط گذاشته است که در این بین از زمان اجرای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا تاکنون برخی از دستگاه‌ها مقاومت‌هایی داشته و به هر نحوی از ارائه دقیق اطلاعات حقوق خود خودداری کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هستند دستگاه‌هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده و با قوانین خاص خود اداره می‌شود و برخی مصوبات و قوانین عام را مشمول نمی‌شوند، موضوعی که البته بارها مورد نقد قرار داشته است، با این حال الزام دستگاه‌ها برای ورود اطلاعات در سامانه ثبت حقوق و مزایا دیگر مشروط به مشمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری نیست و در ماده ۲۹  قانون  برنامه ششم توسعه بر ورود دستگاه‌های دارای قوانین خاص و عام تاکید شده است. 

اخیرا نیز لطیفی- رئیس سازمان اداری و استخدامی- با انتقاد از عدم مشمولیت برخی از دستگاه‌ها در قانون مدیریت خدمات کشوری گفته بود که برخی دستگاه‌ها قوانین خاص خود را دارند و به همین دلیل در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه نام تمامی دستگاه‌های مشمول اعم از این‌که قانون خاص دارند و یا از قانون عام تبعیت می‌کنند ذکر شده تا هیچ دستگاهی عذر و بهانه‌ای برای وارد نکردن اطلاعات پرداختی خود نداشته باشد تا یک انضباط مالی ایجاد شود.

دستگاه‌های مشمول کدامند؟

این‌که در قانون برنامه ششم توسعه در رابطه با راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا چه مواردی ذکر شده و کدام دستگاه‌ها مشمول می‌شوند این گونه تکلیف شده که  دولت از ابتدای سال اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کنند تا امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها وجود داشته باشد.

براساس این قانون دستگاه‌های مشمول ثبت اطلاعات حقوق و مزایا عبارتند از کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، موسسات عمومی، بنیادها و نهادهای  انقلاب  اسلامی،  مجلس شورای  اسلامی، شورای نگهبان، بنیادها و موسساتی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شوند.

دستگاه‌های با قوانین خاص هم بیایند

همچنین بر این تاکید شده که دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از این‌که قانون خاص داشته و یا از  قوانین و مقررات  عام تبعیت کنند مانند وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع  پتروشیمی  ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صداوسیما و شرکت‌های تابعه آنها، ستاد اجرایی و قرارگاه‌های سازندگی و اشخاص حقوقی و وابسته به آنها در این رابطه اقدام کنند.

چند مورد استثنا

اما وزارت اطلاعات،  نیروهای مسلح  و  سازمان  انرژی  اتمی  از این قانون مستثنی بوده ولی در خصوص بنگاه‌های اقتصادی متعلق به وزارت اطلاعات،  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  تنها با مصوبه  شورای عالی امنیت ملی  مجاز است.

کدام اطلاعات حقوق باید وارد شود

طبق قانون برنامه ششم توسعه دستگاه‌ها موظف هستند اطلاعات حقوق،فوق‌العاده، هزینه، کمک هزینه، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه  و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیر مستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران، ممشمول قانون را در سامانه ثبت کنند.

براین اساس ورود اطلاعات باید به نحوی باشد که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد مشمول مشخص و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عمومی وجود داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حقوق حقوق کارمندان سامانه ثبت حقوق و مزایا برنامه ششم توسعه اطلاعات حقوق قانون برنامه قوانین خاص دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد سلیمانی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی آورده است:

به استناد بند (ب) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه و بند (ب) ماده (۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و با توجه به نامه رئیس مرکز حقوقی لوایح و امور مجلس وزارت متبوع به استحضار می‌رساند، لازم است موضوع اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیأت علمی مشمول بند (ب) ماده (۱۰) قانون صدرالاشاره به شیوه زیر اجرایی شده و در این موضوع همه افراد ذی حق مورد ملاحظه و دقت نظر قرار گیرند.

عضو هیئت علمی مشمول این بند و همچنین بند (ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه به شرط دارا بودن سوابق قبل از استخدام با حداقل مدرک کارشناسی و یکی از شرایط ذیل مستحق دریافت یک پایه به ازای هر سال خدمت بوده و رئیس دانشگاه مکلف به اجرای آن است.

۱- سابقه خدمت تمام وقت در بخش‌های آموزشی پژوهشی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و حوزه آموزش و پژوهش سایر دستگاه‌های اجرایی.

۲- سابقه خدمت به عنوان مقامات مندرج در ماده (۷۹) آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی.

ارائه گواهی معتبر درباره سوابق خدمت مرتبط از دستگاه‌های ذی‌ربط الزامی است.

همچنین دانشگاه‌ها مکلف هستند از زمان ابلاغ این بخشنامه نسبت به بررسی و تعیین تکلیف همه اعضای هیئت علمی مشمول اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد