Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه ۲۰ گزینه برای مدیران کل استان پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز تایید آن‌ها انجام نشده است، گفت: این دولت نمی‌خواهد اتوبوسی عمل کند، اما کاغذبازی و بوروکراسی عجیب وجود دارد و سبب تاخیر در انتصابات می‌شود.

محمدهادی ایمانیه پنج‌شنبه ۴ آذر در نشست جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: روحانیت مدیون دولت‌ها نبوده و همین مسئله سبب شده که صریح صحبت و انتقاد کنند و این حسن این قشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ساخت مساجد، مصلاها و خانه عالم در استان در حال پیگیری است، گفت: جامعه روحانیت هم روحانی مناسب را پرورش دهند، چون همین الان تعدادی مسجد داریم که روحانی ندارد یا اینکه نماز صبح در آن خوانده باشد یا اینکه فرصت کافی برای ارتباط مردم با روحانیت وجود ندارد.

استاندار فارس در پاسخ به مواردی که در جلسه مطرح شده بود، افزود: مشکلات حوزه سلامت را قبول دارم و متاسفم که مردم از این حق مسلم خود محروم هستند و امیدواریم با مدیریت جدید علوم پزشکی این مشکل حل شود.

ایمانیه در خصوص مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم که در جلسه مطرح شد هم عنوان کرد: قیمت‌ها و مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری ملی است و استانی نیست، اما با هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم که مشکلات را کاهش دهیم یا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم و برای این موضوع به همکاری بیشتری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نیاز داریم.

او عنوان کرد: در شرایط حاضر اولویت مبارزه با گرانفروشی است، گرانی را نمی‌توانیم کاری کنیم، چون ملی است، اما در گرانفروشی باید ورود کنیم از تولید تا مصرف خیلی تفاوت قیمت داریم، بسیاری از اجناس و کالاها زمان توزیع با سود کلان فروخته می‌شود که این مسائل باید حل شود.

استاندار فارس همچنین در رابطه با تغییرات مدیریتی و انتصابات، گفت: بنا داریم که تا یک ماه دیگر مدیریت را تکمیل و تصمیمات را اجرایی کنیم.

ایمانیه همچنین با تاکید بر احیای موقوفات و شروع این مسئله، بیان کرد: استان فارس رتبه اول موقوفات را دارد که از این مسئله برای بحث پشتیبانی از حوزه‌های علمیه می‌توان استفاده کرد.

او همچنین در پاسخ به موضوع پیگیری مسکن طلاب عنوان کرد: یکی از شعارهای دولت مسکن است که به شکل ویژه مسکن روحانیون جوان و طلاب را نیز کمک می‌کنیم تا مشکل آن‌ها حل شود.

استاندار فارس در پاسخ به موضوع دسترسی افراد به مدیران، تصریح کرد: این موضوع نکته درستی است، اما اگر همواره در اتاق مدیران باز باشد امکان تصمیم‌گیری نیست، اما درباره مدیرانی که شاهنشاه‌وار رفتار می‌کنند گزارش بدهید، چون وجود چنین مدیری در استان فارس خجالت‌آور است. اگر اطمینان شرعی داشته باشید از فساد مالی یا اخلاقی مدیری؛ این را همین امروز گزارش دهید، اما درباره توان مدیریتی در حال اقدام است تا تغییرات سریع‌تر رخ دهد.

ایمانیه با بیان اینکه در بحث‌های زیرساختی به استان ظلم شده است، خاطرنشان کرد: شهرستانی نیست که رفته باشم و نخستین مشکل آن‌ها آب نباشد حتی آب آشامیدنی؛ البته کارهای زیرساختی یک شبه نمی‌توان حل کرد مردم هم باید صبور باشند و کمک کنند تا زیرساخت‌ها تامین شود.

او با بیان اینکه در زمینه صنعت و کسب‌وکار نیز در استان بی‌مدیریتی شده است، افزود: برخی مواقع با یک دستور مشکل ده ساله حل می‌شود تا مردم به خاک سیاه کشیده نشود، اما چنین نشده است.

استاندار فارس به طرح ۵۷ هکتاری که در این نشست مطرح شد هم اشاره کرد و گفت: این موضوع از برنامه‌های جدی استانداری است که با همکاری نمایندگان استان در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود و از اولویت‌ها است که با همکاری شهرداری و مسکن و شهرسازی ساماندهی اطراف حرم را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان فارس تغییر مدیران دولتی جامعه روحانیت شیراز استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله نخست کشور، موضوع اقتصاد است و همه نیز به آن اذعان دارند، اما آرایش امروز مدیریت کشور چقدر با این وضع اقتصادی، متناسب بوده است؟ اگر امروز به عملیات وعده صادق افتخار می‌کنیم که عزتی برای ما در دنیا خلق کرده است، ناشی از آرایش مدیریتی متناسب با آن عملیات در کشور بوده است، بنابراین اکنون کشور ما نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است.

وی با اشاره به اقدامات آذربایجان شرقی با هدف تدوین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال و همکاری با بخش خصوصی در این برنامه، گفت: نظام اداری کشور در یک استان متمرکز شده است، اگر نتوانیم اختیارات متناسب به استان‌ها واگذار کنیم، جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. برخی از مدیران کل ما، در برخی امورات تبدیل به نامه رسان شده‌اند، امیدواریم قانون خوبی در موضوع تفویض اختیارات استانی تحت آرایش مدیریتی کشور تدوین شود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان همه استان‌ها را به یک چشم چشم دید، اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم، برنامه ریزی برای استانی که هیچ ورودی و خروجی ندارد با استانی که مرز دارد، نباید یکسان باشد. مثلاً ۷۰ درصد خرمای کشور در آذربایجان شرقی بسته بندی و صادر می‌شود، یعنی بسیاری از استان‌های جنوبی در فصل برداشت خرما به دنبال مدیران استان ما هستند تا خرمایشان را بخرند. از سویی هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در استان وجود داشته و نخستین استان معدنی کشور هستیم، اما تا به حال چقدر به این ظرفیت توجه شده است؟

رحمتی ادامه داد: بالغ بر ۳۵۰ هزار تن کنسانتره از استان آذربایجان شرقی صادر می‌شود ۲ کارخانه ۲۰۰ هزار تنی تولید کاتد در استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شوند. در حالی که کل تولید کاتد کشور ۲۹۰ هزار تن با حدود ۲ میلیارد دلار ارزآوری است. بر این اساس آذربایجان شرقی به تنهایی می‌تواند ۲ میلیارد دلار دیگر ارزآوری داشته باشد اما آیا به همین نسبت به این استان ارزش قائل هستیم؟

وی تاکید کرد: باید اطلس سرمایه گذاری و توسعه کشور یک بار دیگر بازنگری شود، آذربایجان شرقی می‌تواند در موضوع ارزآوری و صادرات کشور غوغا کند هرچند که اکنون نیز غوغا کرده است.

وی افزود: این استان، ظرفیت‌های متعددی دارد اما عدم آرایش مدیریتی مناسب و عدم نگاه و توجه به آن باعث شده تا سرعت پیشرفت‌های استان کاهش یابد، ما باشیم یا نباشیم، بخش خصوصی کار خودش را می‌کند ما فقط باید کارشان را سرعت بخشیم.

وی با اشاره به وضعیت اعطای تسهیلات بانک‌های استان، گفت: کل منابع بانکی استان‌ها ۲۱۵ همت در سال ۱۴۰۲ بوده که ۱۶۳ همت برای بانک‌های دولتی و ۵۱ همت برای بانک‌های خصوصی است، نسبت مصارف به منابع در بانک‌های کل استان ۷۹ درصد و در بانک‌های خصوصی استان فقط ۹ درصد بوده که نشان می‌دهد ۹۱ درصد از منابع استان توسط بانک‌های خصوصی آذربایجان شرقی در خارج از استان مصرف می‌شود، با صراحت می‌گویم که جلسه بعدی، نام این بانک‌های خصوصی استان را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت کامیون و کشنده‌های متوقف شده واحدهای خصوصی استان در پشت مرز، گفت: بهینه سازی مصرف سوخت جز با تغییر و نوسازی امکان پذیر نیست، واحدهای خصوصی نسبت به واردات کشنده‌های مناسبی اقدام کرده‌اند ولی مشکل تخصیص ارز دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل، مجوزی داده شود تا این دستگاه‌ها پشت مرز نمانند و با گواهی موقت، اجازه ورود به مناطق ویژه ما صادر شود.

کد خبر 6095212

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی
  • رالف رانگنیک و تایید خبر جنجالی؛ پروفسور آلمانی به خاطر بایرن مونیخ، اتریش را ترک نمی‌کند
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس