Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، منابع کویتی، بامداد امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که مقصد بعدی سفر «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کشور کویت است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در جریان سفر به امارات با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه «الرأی» با اشاره به اینکه باقری امروز در کویت با مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد، اضافه کرد که این سفر در راستای تأکید تهران بر روابط حسن همجواری با کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

این روزنامه کویتی به نقل از چند دیپلمات در این خصوص خبر داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات کویتی موضع تهران را در قبال خواسته اخیر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره لزوم مشارکت در مذاکرات با ایران و افزودن پرونده موشک‌های بالستیک و آنچه فعالیت‌های متزلز‌ل‌کننده ثبات منطقه‌ای خوانده شده، بیان خواهد کرد.

علی باقری کنی پیشتر در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» تأکید کرده بود که توانمندی‌های موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

منابع مذکور نیز در گفتگو با الرأی با اشاره به اینکه موضع ایران در این رابطه شاهد هیچ گونه تغییری نبوده است، افزودند که تهران بیان کرده است که مسائل منطقه بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست و تأکید دارد که دولت جدید ایران تمایل به همکاری با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد و می‌خواهد روابط خود را با این کشور‌ها بر اساس حسن‌همجواری، احترام متقابل در راستای منافع مشترک بهبود ببخشد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) روز گذشته خبر داده بود که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات دیدار و گفتگو کرده و دو طرف روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش روز گذشه وام، دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که خبرگزاری رویترز پیش از آن خبر داده بود که یک مقام اماراتی عالی‌رتبه بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ایرانی که آن را بلندپایه خواند، نوشته بود که این مقام عالی‌رتبه اماراتی بزودی به ایران سفر خواهد کرد. اما به نام این مسئول و زمان دقیق ورود او به ایران اشاره‌ای نکرد.

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا در ارتباط با روابط امارات و ایران گفت که ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.   منبع: خبرگزاری فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کویت ایران ارتباط معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است

معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد-برد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر عصر _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضا شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 748539

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا