Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته 698 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین 8 هزار و 424 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 259 میلیون و 773 هزار و 153 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 5 میلیون و 193 هزار و 91 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 234 میلیون و 916 هزار و 758 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 104 هزار و 819 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 48 میلیون و 972 هزار و 550 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 798 هزار و 245 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 9 هزار و 119 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 544 هزار و 882 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 466 هزار و 980 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 4 هزار و 686 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 22 میلیون و 43 هزار و 417 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 613 هزار و 416 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با 9 میلیون و 974 هزار و 843، 9 میلیون و 434 هزار و 393، 8 میلیون و 652 هزار و 172، 7 میلیون و 483 هزار و 282 و 6 میلیون و 92 هزار و 822 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آلمان با 5 میلیون و 546 هزار و 915 مبتلا و آرژانتین نیز با 5 میلیون و 319 هزار و 867 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

شیوع کرونا در ژاپن
پس از افزایش آمار واکسیناسیون در ژاپن، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به کمتر از روزی 10 نفر رسید و این موضوع سبب ایجاد جو آرام‌تر بین مردم این کشور و ارائه تخفیفاتی از سوی دولت برای سفر‌های داخل کشوری شده است.
 پس از افزایش آمار واکسیناسیون در ژاپن، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به کمتر از روزی 10 نفر رسید و این موضوع سبب ایجاد جو آرام‌تر بین مردم این کشور و ارائه تخفیفاتی از سوی دولت برای سفر‌های داخل کشوری شده است.
مسوولین وزارت بهداشت این کشور هم اعلام کردند برای جلوگیری از شیوع احتمالی موج ششم کرونا از ماه آینده، تزریق دوز سوم واکسن را آغاز خواهند کرد.

تلفات کرونا در آلمان از 100 هزار نفر گذشت
آمار تلفات کرونا در اوج موج چهارم شیوع این ویروس در آلمان از مرز 100 هزار نفر عبور کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل دویچه وله، موسسه ویروس شناسی روبرت کخ اعلام کرد در شبانه روز گذشته 351 نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در آلمان جان خود را از دست دادند و آمار تلفات این ویروس به 100 هزار و 119 مورد رسید که با این حساب، آمار قربانیان کرونایی از زمان آغاز این همه گیری در این کشور ازرقم یکصد هزار قربانی فراتر رفته است.
همچنین در شبانه روز گذشته حدود 76 هزار ابتلای جدید در این کشور شناسایی شد و شاخص آلودگی در این کشور نیز به 419.7 مورد از هر 100 هزار نفر رسید.
در نقشه کرونایی آلمان اغلب ایالت‌ها در منطقه هشدار قرار دارند و «زاکسن» در شرق این کشور به رنگ بنفش درآمده که به معنای فرا رفتن شاخص از مرز 1000 مورد از هر 100 هزار نفر است.
گذشتن آمار قربانیان کرونایی از مرز یکصد هزار نفر در آلمان در حالی اتفاق افتاده که موارد ابتلا به کرونا در اروپا بار دیگر روندی افزایشی را به ثبت رسانده و شماری از کشور‌های این قاره را مجبور به اعمال دوباره محدودیت‌ها و قرنطینه شهر‌ها کرده است.
بیست شهرک در یک استان شمالی ایتالیا روز گذشته در تلاش برای مهار نرخ رو به رشد ابتلا به کووید-19 وارد قرنطینه شدند. همچنین اتریش از روز دوشنبه در پی افزایش آمار کرونا، قرنطینه‌ای سراسری را در این کشور اعمال کرده است.سازمان بهداشت جهانی به تازگی هشدار داده است که اروپا و آسیای مرکزی ممکن است تا اول مارس با 700 هزار مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شوند.

 سویه 32 جهشی ویروس کرونا کشف شد
اگر تعداد زیادی جهش در یک ویروس وجود داشته باشد ممکن است سیستم ایمنی بدن قادر به تشخیص آن نباشد چون واکسن بر اساس سویه اصلی طراحی شده است. به عبارت دیگر بدن فرد واکسینه‌شده ممکن است نتواند با آن مبارزه کند.
 دانشمندان سویه جدیدی از ویروس کرونا در آفریقا شناسایی کرده‌اند که از ویروس اصلی کرونا شناسایی شده در اواخر سال 2019 ده‌ها جهش بیشتر دارد.
سویه B.1.1.529 برای اولین بار در بوتسوانا یافت شد و از آن زمان به دو کشور دیگر گسترش یافت. این نوع دارای 32 جهش در پروتئین سنبله است که می‌تواند برای افرادی که واکسینه شده‌اند مشکلاتی ایجاد کند.
پروتئین اسپایک بخشی از ویروس است که واکسن از آن برای آماده کردن سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس ورودی استفاده می‌کند.
دکتر تام پیکوک، ویروس‌شناس کالج امپریال لندن یافته‌های خود را در وب‌سایت به اشتراک‌گذاری ژنوم منتشر و اظهار کرد: میزان فوق‌العاده بالای جهش سنبله نشان می‌دهد که این نوع می‌تواند واقعا نگران کننده باشد.
شایان‌ذکر است، تاکنون تنها 10 مورد از نوع B.1.1.529 شناسایی و در بوتسوانا، آفریقای جنوبی و هنگ‌کنگ ثبت شده است.
دکتر پیکوک ابراز نگرانی کرد که این سویه ممکن است گسترده‌تر از چیزی باشد که توالی‌ها به تنهایی نشان می‌دهند و طول شاخه بسیار طولانی و مقدار فوق‌العاده بالای جهش سنبله حاکی از آن است که این سویه می‌تواند به یک نگرانی واقعی تبدیل شود.
وی افزود: این سویه از نظر آنتی‌ژنی می‌تواند تقریبا از هر چیز دیگری ازجمله نوع دلتا بدتر باشد.
این ویروس‌شناس می‌گوید: به دلیل مشخصات هولناک سنبله در این سویه باید آن را بسیار زیاد تحت نظر گرفت اما امیدوار است که این سویه به خوشه عجیب‌وغریبی تبدیل شود که با انتقال زیاد همراه نباشد.
دکتر میرا چاند، مدیر حوادث کووید-19 در آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت که آنان همه انواعی را که آشکار می‌شوند تحت نظر دارند و این مورد را نیز بررسی خواهند کرد.
وی گفت: از آنجایی که ماهیت ویروس‌ها اغلب و به‌طور تصادفی جهش می‌یابند غیرعادی نیست که تعداد سویه‌های کمی با مجموعه‌های جدیدی از جهش‌ها ایجاد شوند البته هر سویه که شواهدی از انتشار نشان دهد به سرعت ارزیابی می‌شود.
راوی گوپتا، استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج که در حال مطالعه 32 جهش B.1.1.529  بوده کشف کرده است که دو مورد از این جهش‌ها عفونی‌تر از ویروس اصلی هستند.
آنان همچنین دریافتند که این سویه جدید تشخیص آنتی‌بادی را در مورد اثربخشی واکسن کاهش داده است.
وی افزود: «این سویه بر اساس جهش‌های موجود نگران کننده به نظر می‌رسد. با این حال، یک ویژگی کلیدی ویروس که ناشناخته مانده عفونت و سرایت‌پذیری آن است و این همان چیزی است که نوع دلتا را هدایت می‌کند و فرار ایمنی تنها بخشی از این مورد محسوب می‌شود که ممکن است رخ دهد.

آمار جانباختگان ناشی از کرونا درجهان
در شبانه روز گذشته بیش از 7700 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان جان باختند.
از این تعداد بیش از 4200 تن در اروپا جان باخته اند. در اروپا طی 24 ساعت گذشته بیش از 403 هزار نفر هم به کرونا مبتلا شدند. روسیه که چند روزی است بیشترین تعداد فوتی‌ها را داشته باز هم با بیش از 1200 جان باخته در یک روز در صدر است. مسئولان این کشور برای مقابله با این وضعیت، تعقیب قضایی مخالفان واکسیناسیون کرونا را آغاز کردند. براساس آمار‌های رسمی کمتر از 37 درصد مردم روسیه واکسینه شده اند. در این کشور واکسن جدیدی برای نوجوانان 12 تا 17 سال ثبت شده است. کانادا هم واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال را آغاز کرده است.
آمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم به بالاترین میزان از آغاز فراگیری کرونا رسیده است. وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد که احتمالا به زودی واکسیناسیون کرونا در کشور اجباری می‌شود. همچنین قرار است دستورالعمل‌های سختگیرانه شامل قرنطینه کامل یا محدودیت‌های رفت و آمد هم اعمال شود. در ایتالیا محدودیت‌های جدیدی برای افراد واکسن نزده وضع شده. دولت اسلواکی هم از آغاز قرنطینه سراسری دو هفته‌ای خبر داد.
آمار روزانه مبتلایان به کرونا در کشورهایی، چون هلند، لهستان و چک از 25 هزار نفر عبور کرده و همین سبب اتخاذ دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر شده است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده ممکن است تا اسفند هفتصد هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند.
آمار ابتلای روزانه به کرونا در کره جنوبی هم نخستین بار از 4 هزار نفر عبور کرد. 80 درصد از تخت‌های بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های سئول پر شده است. دولت کره جنوبی وضعیت این کشور را به شدت خطرناک توصیف کرد.

شیوع دوباره کرونا در شمال چین
شیوع سویه دلتا در شمال چین باعث شده که مقامات این مناطق مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید و قرنطینه به عنوان تنها راهکار مهار این ویروس مرگبار شوند.
به گزارش  بیزینس استاندارد، چین پس از مشاهده افزایش تعداد مبتلایان به سویه دلتای کرونا در شهرستانی در شمال این کشور اقدام به قرنطینه این منطقه کرد.
اجین، شهرستانی در منطقه مغولستان چین از 35700 ساکن خود خواست تا از خانه‌های خود خارج نشوند و در عین حال هشدار داد که درصورت سرپیچی از این دستور مجازات در انتظار خاطیان است.
این شهرستان کوچک با 150 مورد ابتلا به ویروس کرونا مرکز جدید کرونا در چین به شمار میرود. قرنطینه در این منطقه چندین روز پس از آن اعمال شد که کمیسیون بهداشت ملی هشدار داد ادامه شیوع می‌تواند طی یک هفته به 11 استان دیگر گسترش یابد.
پکن به عنوان پایتخت چین ورود هر فرد از منطقه یا استانی که درگیر کرونا است را ممنوع کرده و افرادی که از این مناطق قصد ورود به پکن را دارند باید آزمایش منفی کرونای خود را ارائه دهند.
افزایش محدودیت‌های اعمالی نشان میدهد که کشوری مانند چین که یکی از بهترین الگوهای کنترل کرونا در دنیا به شمار میرود نیز به واسطه قدرت سرایت بالای سویه دلتا با چالش های زیادی در مهار این ویروس مواجه است.

معاون مؤسسه روبرت کخ آلمان: ساخت واکسن کرونا در ایران یک موفقیت بزرگ است
معاون موسسه روبرت کخ آلمان گفت: ساخت واکسن‌های متعدد کرونا توسط ایران و تزریق گسترده واکسن، یک موفقیت بسیار بزرگ است و خیلی از افراد و مجامع بین‌المللی به موفقیت‌های ایران در واکسیناسیون اذعان کرده‌اند.
 "آندریاس یانسن" در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت کشورمان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در ابتدای ماه مارس به همراه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت سفری به ایران داشتم. برداشت ما از بیمارستان‌های شهرهای مختلف ایران این بود که کادر بهداشتی و درمانی در مهار کرونا، تلاش‌های زیادی می کنند و این حرکت مثبتی در جهت پایان دادن به پاندمی کرونا است. ایران و آلمان در تعداد جمعیت، مجموع مبتلایان به کرونا و قربانیان این بیماری تقریبا با همدیگر شباهت‌های زیادی دارند و در دو کشور تلاش‌های بسیار زیادی برای کنترل کرونا شده است. ایران و آلمان توان بالای خود در مدیریت این بحران را نشان داده‌اند.
وی ادامه داد: ساخت واکسن‌های متعدد کرونا توسط ایران و تزریق گسترده واکسن، یک موفقیت بسیار بزرگ است و خیلی از افراد و مجامع بین‌المللی به موفقیت‌های ایران در واکسیناسیون اذعان کرده‌اند.
معاون موسسه روبرت کخ تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت و رئیس این سازمان بر توزیع عادلانه و دسترسی همگانی در دنیا به واکسن‌های کرونا تاکید دارند.
معاون موسسه روبرت کخ آلمان گفت: دو روز پیش که آلمان را به قصد ایران ترک کردیم، تعداد مبتلایان جدید کرونا به رکورد 50 تا 60 هزار مورد رسید و همزمان شاهد این بودیم که تعداد موارد مرگ و میر و بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، کاهش یافت که این نشان‌دهنده تاثیر واکسیناسیون است و به طور متوسط حدود 200 مورد مرگ و میر در آلمان ثبت می‌شود.

تداوم تشدید محدودیت‌ها در اروپا 
کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری تشدید محدودیت‌ها و قواعد سختگیرانه را به دلیل وخامت اوضاع کرونایی در دستور کار قرار می‌دهند.
به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در فرانسه دولت این کشور می خواهد تدابیر جدیدی را برای مهار این بحران اتخاذ کند.
"گابریل آتال"، سخنگوی دولت فرانسه در این باره گفت: ما می خواهیم جشن های پایان سال را نجات دهیم. از این رو دولت می خواهد با نمایندگان مجلس قواعد جدیدی برای گسترش واکسیناسیون مرحله سوم و استفاده از گذر سبز سلامت را در میان بگذارد. هنوز درباره منع ترددها برنامه ریزی نشده است.
آتال همچنین گفت: شرایط کرونا به شکل روزافزون و واضح در کشور بدتر می شود. این نگرانی وجود دارد که شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در کشور به زودی از مرز 200 نفر عبور کند.
روز گذشته بیش از 304000 ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه ثبت شد که بالاترین رقم در موج فعلی کرونا محسوب می شود.
در دانمارک هم قرار است استفاده اجباری ازماسک مجددا اعمال شود. دولت بر اساس توصیه کمیسیون اپیدمی به دنبال بازگرداندن این قاعده به کشور است.
وزیر بهداشت دانمارک اعلام کرد که این قاعده باید برای خرید و در حمل و نقل عمومی اعمال شود.
دانمارک اواسط سپتامبر با توجه به نرخ واکسیناسیون بالا آخرین محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کرد و از آن زمان نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور از 40 به 464 افزایش پیدا کرده است.
از روز پنج شنبه هم قرنطینه سراسری به مدت دو هفته در اسلواکی اعمال می شود. این خبر را معاون نخست وزیر اسلواکی بعد از جلسه امروز کابینه اعلام کرد. بر خلاف برنامه ریزی های قبلی افراد واکسینه شده هم نباید از این محدودیت مستثنی شوند.
شمار مبتلایان روزانه به کرونا امروز در این کشور از مرز 10 هزار نفر عبور کرد. نرخ مبتلایان جدید در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور با حدود 5.5 میلیون سکنه به 1308 رسیده که بالاترین شاخص ابتلا در اروپا و دومین شاخص ابتلای جدید در دنیا محسوب می شود. در این کشور تا به حال حدود 43 درصد مردم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.
پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در هلند هم خواستار اقدامات سخت گیرانه تر برای مهار کرونا شده اند. رئیس انجمن مراقبت های ویژه هلند گفته است: یک قرنطینه در کشور که تعطیلی مدارس را هم به دنبال داشته باشد لازم است. به گفته وی در حال حاضر روزانه حدود 50 بیمار بد حال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بستری می شوند.
داده های رسمی نشان می دهد که کودکان در سنین بین 5 تا 11 سال بالاترین موارد ابتلا به کرونا در هفت روز گذشته در این کشور را به خود اختصاص داده اند. هنوز هیچ واکسن تایید شده ای برای این گروه سنی در اروپا وجود ندارد.
ایتالیا هم اقدامات کرونایی برای واکسینه نشده ها را تشدید می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت از 15 دسامبر این افراد اجازه ندارند هیچ رستوران، سینما، تئاتر، دیسکو و باشگاه ورزشی را ملاقات کنند. این اقدامات در ابتدا تا 15 ژانویه سال آینده به قوت خود باقی خواهد ماند. کابینه دولت ایتالیا همچنین واکسیناسیون اجباری برای کارکنان دولت را گسترش می دهد تا همه کارکنان مدارس، پلیس و ارتش را شامل شود.
رئیس سازمان بهداشت جهانی هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که اروپا بار دیگر به کانون همه گیری کرونا در دنیا تبدیل شده است. وی دلیل این مسئله را احساس امنیت کاذب در بی شهروندان درباره حمایت در برابر این بیماری از طریق واکسن است.
وی به این مسئله اشاره کرد که در هفته گذشته بیش از 60 درصد موارد ابتلا و فوتی های کرونایی در اروپا ثبت شده است.
رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: مردم اروپا این تصور را دارند که بعد از واکسیناسیون دیگر نیازی به انجام اقدامات احتیاطی برای مهار کرونا ندارند. این در حالی است که واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی همچنان اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین بر اثر ابتلا به کرونا سازمان بهداشت جهانی مبتلایان به کرونا ابتلا به کرونا هزار نفر عبور جان خود را از دست مراقبت های ویژه تعداد مبتلایان ویروس کرونا نفر جان خود 100 هزار نفر گذشته بیش 24 ساعت گذشته موارد ابتلا واکسینه شده هزار نفر دست داده محدودیت ها برای مهار روز گذشته داده اند روبرت کخ 5 میلیون شده اند بر اساس ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت های ترافیکی پایان هفته را در جاده های شمالی کشور اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام کرد و گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۶ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ۱۴۰۳، از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ شیرانی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب گفت: محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب)

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی گفت: پیش بینی محدودیت تردد در صورت پر حجم بودن ترافیک: از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود و همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

وی درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شما گفت: محدودیت قطعی تردد در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. و از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می گردد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با در خصوص پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقیله از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

سرهنگ شیرانی گفت: از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی درباره محدودیت تردد در محور هراز گفت: تردد انواع تریلردر محور هراز همچنان ممنوع وتردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت الی ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۲ اردیبهشت الی روز شنبه تاریخ ۱۵ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی درخصوص تردد در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس گفت: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه در محور فوق ممنوع است. همچنین در محور آستارا اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه تاریخ های در محور فوق ممنوع است.

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت