Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بدنبال گفت‌وگوهای سطح بالا میان سیستم‌های قضایی ایران و عراق و تلاش‌های دادستانی تهران، هیات حقوقی- قضایی کشورمان به ریاست یکی از معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران دو روز قبل برای شرکت در اولین نشست کمیته تحقیق مشترک ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان عازم بغداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفت‌وگوهای دور اول امروز  به پایان رسید و طرفین تصمیم گرفتند دور دوم نشست کمیته را تا یک ماه آینده در تهران برگزار نمایند.

غریب آبادی افزود: در پایان این دور از گفت‌وگوها روسای دو هیات بیانیه مشترکی را نیز به امضاء رساندند و این جنایت  را به عنوان یک جنایت جدی و اقدام ناقض حاکمیت ملی عراق و ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر محکوم کردند و بر مقابله با بی کیفرمانی مرتکبین این جنایت بین‌المللی و لزوم اقامه عدالت درخصوص آنان، تاکید کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه گفت: نکته مهم از منظر حقوقی این است که در این بیانیه تصریح شده است جنایت مذکور در زمان سفر رسمی سردار شهید سلیمانی به عراق با دعوت دولت این کشور و برای انتقال پیام سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران ارتکاب یافته است.

غریب آبادی با اشاره به اینکه هیات‌های طرفین در این نشست در طول دو روز  در خصوص موضوعات دستورکار و اقدامات انجام شده تاکنون و برنامه‌های پیش روی گفت‌وگو کرده و به تبادل داده‌ها پرداختند، پنج تفاهم این نشست در قالب بیانیه مشترک را به شرح زیر اعلام کرد: 

اول، اتخاذ تمامی تدابیر حقوقی و قضایی ممکن برای تعقیب و مجازات عوامل و عناصر دخیل در جنایت ترور شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، به‌ویژه عوامل و اتباع آمریکایی دخیل؛

دوم، تداوم و ارتقای همکاری دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی در حال انجام در دو کشور؛ 

سوم، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای ارائه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر مبنای موافقت نامه همکاری حقوقی و قضایی در امور کیفری بین ایران و عراق و نیابت‌های قضایی صورت گرفته؛

چهارم، تداوم فعالیت کمیته تحقیق مشترک در دو کشور تا حصول اطمینان از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در تحقیقات قضایی صورت گرفته، در اسرع وقت؛

پنجم، برگزاری دور بعدی نشست کمیته مشترک تا یک ماه آینده در تهران.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر شهید ترور قوه قضائیه ترور شهید سلیمانی نشست کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد