Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا (NSTXL) اعلام کرد: مایکروسافت جهت ساخت تراشه‌های پیشرفته برای ارتش (تروریستی) ایالات متحده انتخاب شده است.

به گزارش مشرق، سازمان شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا (NSTXL) اعلام کرد مایکروسافت جهت ساخت تراشه‌های پیشرفته برای ارتش (تروریستی) ایالات متحده انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همکاری که در واقع با وزارت دفاع آمریکا انجام خواهد شد، با هدف استفاده از جدیدترین پیشرفت‌های فناوری صورت می‌گیرد.

«تام کین»، معاون ارشد خدمات جهانی مایکروسافت آژور می‌گوید: «در گذشته پیش‌نیازهای امنیتی توسعه دستگاه‌های ریزالکترونیک توانایی وزارت دفاع در استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها را محدود می‌کرد. ولی با پروژه RAMP می‌توان سرعت فرآیندهای توسعه را افزایش داد و به منظور کمک به امنیت ملی و کارکردهای مختلف دفاعی، به سراغ فرایند طراحی و تولید مدرن، ایمن و قابل اعتماد برای ریزالکترونیک‌ها رفت.»

این اولین باری نیست که مایکروسافت و وزارت دفاع آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند. سازنده ویندوز قبلا گروهی از شرکت‌ها را به منظور توسعه قابلیت‌های طراحی برای اهداف این وزارت‌خانه هدایت کرده بود. این عملیات فاز نخست برنامه حاضر به حساب می‌آمد. در فاز بعدی شاهد ساخت تراشه‌های مجتمع سفارشی و سیستم بر تراشه‌های (SoC) کم‌مصرف، پرقدرت، کوچک و قابل اطمینانی خواهیم بود که برای سیستم‌های وزارت دفاع بهینه‌سازی می‌شوند. با این حال، فعلا اطلاعات زیادی درباره چگونگی استفاده از این تراشه‌ها و ساختار آن‌ها در دسترس نیست.

با این حال، مایکروسافت اعلام کرده که این تراشه‌ها برای ماموریت‌های وزارت‌خانه حیاتی خواهند بود و از قابلیت‌های ابری، هوش مصنوعی و اتوماسیون با یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌کنند. در عین حال، شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا می‌گوید نیروی دریایی و نیروی هوایی علاقه‌مند به طراحی متدلوژی نمونه اولیه RAMP هستند و احتمالا اولین مشتریان استفاده از این تراشه‌های جدید خواهند بود.

ردموندی‌ها امسال طی یک قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری با ارتش تروریستی آمریکا وارد همکاری شدند تا هدست واقعیت افزوده خود را به سربازان آمریکایی ارائه کنند. ولی در تابستان اعلام شد که پیاده‌سازی سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) بر مبنای هولولنز تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو فضای مجازی نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا مایکروسافت ساخت تراشه وزارت دفاع امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند