Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس بابایی کارنامی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: دولت موظف است بر اساس قانون لایحه بودجه سالانه کل کشور را تدوین و به مجلس تقدیم کند و در شرایط فعلی برای توجیه کسری بودجه فروش اموال مازاد دولت مطرح است، اما تجربه نشان می‌دهد که در گذشته از این ظرفیت قانونی به نفع افراد خاص و گروه‌ها استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در گذشته مواردی وجود داشته که برای فروش اموال مازاد، مناقصه‌های صوری برگزار کردند و افراد فاقد شرایط اموال دولتی را دریافت کردند.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: بر اساس گزارش امسال تاکنون ۳ درصد از قانون فروش اموال مازاد دولت اجرایی شده و اگر از این ظرفیت قانون استفاده شود، می‌توان ۳۰ درصد درآمد بودجه از این راه تامین شود.

بابایی کارنامی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید برنامه راهبردی برای بودجه ۱۴۰۱ تدوین کند، گفت: برای فروش اموال مازاد دولت، صرفا تصمیم وزیر اقتصاد کافی نیست. اگرچه وی توانمندی زیادی دارد، اما باید مجموعه دولت و شخص رییس جمهور با این تصمیم همراهی بیشتری کنند.

وی با  ذکر مصداقی از فروش اموال دولت به بازدید نمایندگان از «شرکت مادر تخصصی نیروگاه حرارتی برق تهران» اشاره کرد و گفت: در بازدید از این شرکت مسئولین این شرکت اذعان داشتند که ۵۰ هزار مگاوات کسری برق در کشور داریم و قرار شد ۱۰ نیروگاه در این زمینه ساخته شود. بنده اعتقاد دارم با فروش ساختمان اداری این شرکت در سعادت آباد می‌توان ۳ نیروگاه تولید برق در کشور تاسیس کرد و این مولدسازی اموال و دارایی های دولت است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اگر وزیر امور اقتصادی و دارایی قصد فروش اموال دولت را داشته باشد، باید مجموعه دولت با تصمیم وزیر هماهنگ باشد. در این زمینه البته نقش رییس جمهور و معاون اول بسیار برجسته است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه تهاتر نفت را شیوه خوبی برای جبران کسری بودجه  ۱۴۰۱ کل کشور  ارزیابی کرد و گفت: با این شیوه می‌توان تکمیل و ساخت خیلی از پروژه در کشور را با ساز و کار رسمی به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار کرد.

 وی در عین حال تهاتر نفت را شیوه و ظرفیت خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور عنوان کرد و گفت: مجموعه هایی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شستا می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

بابایی کارنامی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت:  دولت می‌تواند در قبال بدهی خود به این سازمان نفت بفروشد و سازمان تامین اجتماعی هم در مذاکره با بخش خصوصی و گروههای هدف معادل بدهی خود نفت دریافت کند و بفروشد.

این نماینده مجلس یادآورشد: اگر همه با رییس جمهور همراه باشند آینده خوبی برای کشور در پیش داریم؛ مجلس هم در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد و همراه و همگام با دولت سیزدهم برای رفع مشکلات معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی همچنین درباره ساماندهی فرار مالیاتی در کشور گفت: واقعیت این است که زیرساخت‌های اقتصادی کشور در زمینه اخذ و ساماندهی مالیات چندان موثر نیست و ساماندهی این بخش نیازمند عزم جدی دولت ومجلس است.

برچسب‌ها کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه دولت سیزدهم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه دولت سیزدهم فروش اموال مازاد کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند