Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی«خه لات» با تاکید بر کسب و کارهای فرهنگی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی استان کردستان خبر داد.

عیسی فلاحی در مصاحبه مجازی با رسانه‌های استان اظهار کرد: اولین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی در اسفند ماه پارسال برگزار و از فعالان و شرکت کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی استان کردستان طی مراسمی ویژه قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین «جشنواره استانی کالاها و محصولات فرهنگی» شامل هدایای فرهنگی و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و مهلت ارسال آثار براساس فراخوان جشنواره تا 20 دیماه سال جاری تعیین شده است.

فلاحی اضافه کرد: این جشنواره برای دومین بار است که در استان کردستان برگزار می شود و فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های هدایای فرهنگی، شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در معرض داوری قراردهند.

وی ضمن اشاره به هدف اصلی جشنواره مبنی بر محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف، اظهار کرد: هدف از برگزاری دومین دوره این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالاهای فرهنگی استان کردستان، ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی، نظارت بر تولید محصولات و کالاهای فرهنگی، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک ه برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان ها ونهادهای ذی ربط و ایجاد هم افزایی وبطور کلی رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور است.

فلاحی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان کردستان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها نامگذاری شده است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی استان ضرورت برگزاری چنین جشنواره ای را بیش تر از پیش می نماید.

فلاحی اذعان داشت: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir جهت ثبت‌نام در این رخداد فرهنگی اقدام کنند. بدیهی است که آثار شرکت کنندگان پس از ثبت درخواست و درج عکس اثر در سایت مذکور با ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه جشنواره  مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی، هنر جولایی و فرش دستباف و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی از بخش های اصلی جشنواره است.

جهت تماس با دبیرخانه دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی استان با شماره های 08733285240 و 08733285070 می توانید تماس حاصل کنید، در ضمن آدرس دبیرخانه جشنواره: سنندج، بلوار شهید قاسم سلیمانی، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان کردستان فرهنگی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل