Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این کارخانه که  با حضور شماری از مسوولان استانی و محلی در شهرک صنعتی فریدن کلنگ زنی شد، با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه بخش خصوصی در مساحت ۱۸۰ هزار مترمربع برای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم و ۸۰۰ نفر بطور غیرمستقیم اشتغال بدنبال خواهد داشت.

۵.۶ هکتار از زمین های شرکت شهرک های صنعتی فریدن در اختیار سرمایه گذار طرح قرار داده شده است و قرار است ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هکتار نیز از اراضی ملی به این محدوده الحاق شود.

به گفته سرمایه گذار این طرح، مجوزهای لازم از سازمان حفاظت  محیط زیست برای احداث این کارخانه اخذ شده است و با اجرای واحد سنگ شکن به صورت پایین تر از ارتفاع زمین و پوشش کامل آن همچنین با نصب فیلترهای مخصوص، آلودگی هوا و صوت به حداقل خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین کلنگ زنی این کارخانه گفت: همکاری با سرمایه گذاران برای توسعه صنعتی شهرستان های غرب اصفهان یکی از اولویت های این سازمان است.

محمد زینلی پور افزود: مجوزهای صادر شده برای راه اندازی طرح های صنعتی در این مناطق تا حصول نتیجه پیگیری می شود و چنانچه اشتغال مصوب شده محقق نشود زمین های واگذار شده به سرمایه گذاران پس گرفته خواهد شد.

وی به محرومیت شهرستان های غرب استان اصفهان از توسعه صنعتی اشاره و بیان کرد: سرریز برخی صنایع در شهرهای دیگر استان باید به این منطقه هدایت شود و برای این مهم تقویت زیرساخت ها ضروری است که تکلیف ما را دو چندان می کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: افزایش مساحت شهرک صنعتی فریدن به ۵۰۰ هکتار و استقرار طرح های سرمایه گذاری بیشتر، امکان پذیر است و نمونه آن را در شهرستان های دیگر استان نیز داشته ایم.

محمد جواد بَگی  با قدردانی از پیگیری های نماینده مجلس برای تقویت زیرساخت های شهرک صنعتی فریدن، افزود: زیرساخت ها یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران برای انتخاب محل اجرای طرح ها است، از این رو تکمیل و توسعه آنها زمینه جذب آسان سرمایه گذاران را فراهم خواهد کرد.

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای سرمایه گذاری در فریدن

نماینده مردم فریدن،فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه کلنگ زنی این طرح به ایرنا، گفت: سرمایه‌گذارانی که امسال در فریدن به راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام کنند یا واحدهایشان را به بهره‌برداری برسانند، به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

حسین محمد صالحی، افزود: واحدهای صنعتی معدنی و خدماتی که از سال ۱۴۰۰ در فریدن احداث می‌شوند یا به بهره‌برداری می‌رسند مانند مناطق آزاد تجاری، صنعتی و کالاهای تولیدی و توسعه به مدت ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکل بیکاری در منطقه، مقرر شد وزارتخانه‌ها اولویت برنامه‌های خود را در زمینه اشتغال به فریدن اختصاص دهند، افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، اکنون فریدن به عنوان منطقه «غیر برخوردار از اشتغال» تعریف شده است.

محمد صالحی با بیان اینکه با هدف جذب بیشتر سرمایه گذار بدنبال الحاق بخشی  از زمین های مجاور به شهرک صنعتی فریدن هستیم، افزود: طرح استفاده از پساب شبکه فاضلاب شهرهای دامنه و دارانِ فریدن برای صنایع مستقر در شهرک صنعتی به عنوان راهبرد حفظ منابع آبی دنبال می شود.

بهبود زیرساخت های شهرک صنعتی فریدن

نماینده مجلس از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و تقویت شهرک صنعتی فریدن، همزمان با واگذاری زمین به سرمایه گذاران، خبر داد و افزود:  احداث جاده دسترسی با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان توسط شرکت اتحاد زرین مهر، احداث شبکه توزیع آب به مبلغ یک میلیارد تومان توسط شرکت عمارت امید و احداث بلوار شهرک به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان توسط شرکت بتن ساز سپاهان از جمله این طرح هاست.

وی افزود: گزارشی با موضوع آمایش صنعت در فریدن تهیه و به مسوولان مرتبط ارسال شده است که فرایند توسعه صنعت بر اساس ظرفیت های منطقه بطور ویژه دنبال شود.

محمدصالحی از راه اندازی دفتر جذب فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری غرب استان در بخش مرکزی فریدن(شهر داران) خبر داد و افزود: همه درخواست ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان های حوزه انتخابیه از طریق این دفتر تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی استقرار شهرک رمز ارز، کارخانه تولید لنت ترمز، شهرک صنایع غذایی دهگاه نهرخلج، کارخانه لاستیک سازی و لوله‌های فولادی  همچنین کارگاه فرآوری محصولات کشاورزی در فریدن را از دیگر طرح های اقتصادی این شهرستان برشمرد .

راه اندازی صنایع پیشران اقتصادی در غرب استان اصفهان

مسوول دفتر جذب فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری غرب استان در فریدن، در حاشیه آیین کلنگ زنی به ایرنا، گفت: ایجاد صنایع پیشران اقتصادی در منطقه بر اساس ظرفیت های قابل اتکا دنبال می شود تا همزمان با آنها امکان توسعه طرح های جانبی و تکمیلی نیز فراهم شود.

یاسر مقصودی به پیگیری ها و رایزنی های مستمر برای به نتیجه رساندن طرح های سرمایه گذاری اشاره و بیان کرد: هم افزایی مسوولان بومی، مطالبه گری نماینده مجلس به همراه تسهیل فرایندها توسط مدیران استان و کشور زمینه عبور از فقر صنعتی شهرستان های غرب استان را هموار می کند.

وی کمک های مسوولان محلی و استانی برای استقرار کارخانه کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی فریدن را سُتودنی توصیف کرد و افزود: تحول محسوس در اقتصادِ منطقه نیازمند استمرار این حمایت ها و ایفای نقش فعال و موثر برای رفع پیچیدگی ها و موانع است. 

مقصودی تصریح کرد: تلاش برای جذب سرمایه گذار و همیاری با او برای عبور از فرایندهای سختی که در مسیر اجرای طرح های اقتصادی وجود دارد اصل مهم و کلیدی برای جهش تولید و رونق اشتغال در شهرستان های غرب استان است.

مسوول دفتر جذب فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری غرب استان در فریدن افزود: نیاز شهرستان های غرب استان به اشتغال با شناخت ظرفیت ها و توسعه صنایع مرتبط با آنها برطرف خواهد شد.

پیشرفت ۶۰ درصدی نخستین شهرک رمز ارز کشور در فریدن

بازدید از مراحل احداث شهرک رمز ارز فریدن واقع در شهرک صنعتی این شهرستان از دیگر برنامه های این آیین بود.

مجموعه استخراج‌کننده  شهرک رمز ارز شامل ۲ سوله یک هزار ۲۰۰ و یک سوله ۶۰۰ مترمربعی  در حال احداث است و در زمان حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امین خانجانی سرمایه گذار این طرح در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: عملیات زیربنایی شهرک رمز ارز مانند دیوارکشی، کانال‌کشی، زیرسازی و نصب سوله انجام‌گرفته و تجهیزات موردنیاز خریداری و تأمین‌شده است و زیرسازی،  ساخت جاده‌های دسترسی و همچنین دیوارکشی به طول یک هزار و ۶۵۰ متر به‌خوبی پیش می‌رود.

عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک استخراج رمز ارز کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اردیبهشت امسال در شهرک صنعتی فریدن واقع در غرب استان اصفهان با حضور شماری از مسوولان استانی و محلی، در زمینی به مساحت ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فریدن با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا؛ معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، در سفر یکروزه به فریدن، به همراه شماری از مسوولان بومی امروز پنجشنبه ؛ کلنگ احداث کارخانه کاشی و سرامیک و بخشی از زیرساخت های شهرک صنعتی این شهرستان را به زمین زدند.

استقرار صنایع در شهرک صنعتی فریدن در حالی آغاز می شود که این مکان برغم امتیازات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران، سال های مدید در رکود مانده بود و اکنون با ورود سرمایه گذاران بومی و غیر بومی چشم انداز توسعه این محدوده دور از انتظار نیست.به اذعان کارشناسان چنانچه این طرح ها اجرایی شود، رونق اشتغال و سودآوری اقتصادی در این منطقه را بدنبال خواهد داشت.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد و شهرستان فریدن با ۲ شهر داران و دامنه، ۲۸ روستا و جمعیتی افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها جهش تولید فریدن اصفهان سرمایه گذاری صمت ارز دیجیتال صنایع کاشی پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید فریدن اصفهان جهش تولید فریدن اصفهان سرمایه گذاری صمت ارز دیجیتال صنایع کاشی شهرستان های غرب استان شهرک صنعتی فریدن سرمایه گذاری سرمایه گذاران میلیارد تومان استان اصفهان شهرک رمز ارز زیرساخت ها راه اندازی ظرفیت ها کلنگ زنی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر