Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@09:13:41 GMT

سوژه یابی در مطالعه آموزش داده شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۸۲۲۴

نویسنده کتاب «پاسیاد پسر خاک» گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید با تشویق افراد جامعه به کتاب خواندن آنها را از فواید بیشماری که مطالعه به همراه دارد آگاه کنیم، ایجاد علاقه و اشتیاق به امر مطالعه بدون شک آینده‌ای روشن پیش روی ما خواهد گذاشت.

محمد قبادی در گفت‌وگو با میزان پیرامون استفاده بهینه از اوقات فراغت گفت: نمی‌توان برای آدم‌های مختلف به یک الگو و برنامه مشترک به منظور گذاراندن اوقات فراغت رجوع کرد، زیرا هر کسی ذائقه و عقاید خاصی دارد، با این حال برخی افراد علاقمند به خواندن کتاب در اوقات فراغت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: من معتقدم هر شخص بنابر شرایط و وضعیت خود می‌تواند زمان خود را با کار‌های فرهنگی همچون گوش دادن به یک موسیقی و یا خواندن کتاب و یا دیدن یک فیلم تلویزیونی که اطلاعات ارزشمندی را در بر دارد برنامه ریزی کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین کتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا ادامه داد: اگر تاکید دارم که تنها نمی‌توان اوقات فراغت را به مطالعه اختصاص داد به این دلیل است که اگر حال و هوای مطالعه را نداشته باشیم بیش از اینکه سرگرم شویم و اطلاعات کسب کنیم از این کارخسته و دلزده می‌شویم.

قبادی با اشاره به شاخص‌های کلی به منظور مطالعه کتاب‌های ارزشمند ابراز کرد: شاخص کلی که بتوان به وسیله آن کتاب‌های خوب و ارزشمند را از کتاب‌های نا مناسب تشخیص داد وجود دارد، کتاب‌هایی که از نظر محتوا و از نظر نگارش با کیفیت تولید شده باشند، سبب می‌شوند تا علاوه بر کسب اطلاعات ارزشمند؛ علاقه خواننده برای مطالعه افزایش یابد.

وی پیرامون انتخاب سوژه مناسب برای مطالعه بیان کرد: انتخاب سوژه و ژانر برای خواندن کتاب، اولین و مهمترین انتخاب برای یک مخاطب به شمار می‌رود، با این حال هرکتاب درهر قطع و اندازه می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند، اما آنچه مهم است محتوا و مضمون کتاب است که امکان انتخاب را به مخاطب می‌دهد.

قبادی نقش مشوق‌ها را برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است، ما باید با تشویق افراد جامعه به کتاب خواندن آنها را از فواید بیشماری که مطالعه به همراه دارد آگاه کنیم، ایجاد علاقه و اشتیاق به امر مطالعه بدون شک آینده‌ای روشن پیش روی ما خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان