Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@10:46:05 GMT

یادمان امام جمعه فقید کرمان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۸۲۴۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری،نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه فقید کرمان با حضور آیت اله بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان،علی زینی‌وند،استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،روسا و مدیران استانی و ارادتمندان عالم جلیل‌القدر آیت‌الله سیدیحیی جعفری،امام جمعه فقید کرمان برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم از مرحوم آیت‌الله جعفری به عالمی عامل،مجاهدی خستگی‌ناپذیر و همیشه در صحنه،شخصیتی مردمی و خدوم،انسانی مسئولیت‌پذیر و تاثیرگذار، مجسمه اخلاق و تقوا و فضیلت و صفا و صداقت یاد کرد.

آیت اله بوشهری،ادامه داد:عناصر گوناگونی در شکل‌گیری شخصیت افراد تاثیرگذار است که برخی عناصر به تنهایی می‌تواند معرف آن شخصیت باشد که ایمان و تقوا،علم و دانش آگاهی،بصیرت و زمان شناسی،جهاد و مبارزه و خستگی ناپذیری،همیشه در میدان بودن،رضا و تسلیم در برابر حق،اخلاص و ایثار داشتن و تحمل مشکلات برای دیدن آن افق دوری که خدا می‌خواهد؛بخشی از این عناصر هستند.

آیت الله بوشهری،صراحت در سخن و صداقت در گفتار را از دیگر عناصر مورد اشاره عنوان و بیان کرد:اینگونه افراد در همه تاریخ مورد احترام هستند زیرا تعلق به همه دارند.

گفتنی است،مرحوم آیت‌الله سیدیحیی جعفری،از چهره‌های مبارز و انقلابی کرمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت که عمر پربرکت خود را برای تحقق اهداف و آرمان‌های نهضت اسلامی صرف کرد و با حضور در سنگر نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه کرمان خدمات اجتماعی و فرهنگی فراوانی انجام داد.

وی در سال ۱۳۵۹ با حکم رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمان منصوب و سپس با تایید مقام معظم رهبری تا سال ۱۳۹۶ در این مسئولیت مشغول خدمت بود.

آیت‌الله جعفری ۲۸ تیر ۱۳۹۶ به علت کهولت سن از امامت جمعه کرمان استعفا داد و به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان فعالیت کرد و سرانجام یکم آذر ۱۳۹۹خورشیدی در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جمعه کرمان امام جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود