Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@00:01:02 GMT

هشدار درباره تولید ویروسی جدید از کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۲۲۱۱

یک مطالعه جدید در ارتباط با امکان تولید ویروسی جدید از ویروس کرونا هشدار داد. به گزارش جنوب نیوز به نقل از الشرق الاوسط؛ یک مطالعه در دانشگاه آنگلیای شرقی و انجمن‌های جانورشناسی و سلامت عمومی در انگلیس هشدار داد که «ویروس جدیدی از خانواده کرونا که در خفاش‌ها در بریتانیا کشف شده، ممکن است فرصتی برای آلوده کردن انسان‌ها داشته باشد؛ و مطالعه‌ای که در سایت پیش از انتشار "Research Square" منتشر شده، نشان داد که ویروس جدید که "RhGB۰۱" نامگذاری شده است، تنها در صورت جهش می‌تواند به انسان منتقل شود و تنها سناریو برای اینکه این اتفاق بیفتد، ابتلای خفاش حامل عفونت "RhGB۰۱" با "ویروس کرونای کنونی" است که باعث "کووید-۱۹" می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه، این ویروس تهدیدی برای انسان نیست، زیرا دامنه اتصال گیرنده (RBD)، که بخشی از ویروس A است که به سلول‌های میزبان متصل می‌شود تا آن‌ها را آلوده کند، با توانایی آلوده کردن سلول‌های انسانی ناسازگار است. اما مشکل اینجاست که اگر خفاش آلوده به (RhGB۰۱) به ویروس کرونا آلوده شود، خطر هیبریداسیون بین این ویروس‌ها وجود دارد و ویروس جدیدی ظاهر می‌شود که می‌تواند افراد را آلوده کند.»

براساس این مطالعه جلوگیری از انتقال ویروس (کرونا) از انسان به خفاش‌ها و در نتیجه کاهش احتمال جهش ویروس، با کمپین فعلی واکسیناسیون جهانی علیه این ویروس بسیار مهم است.

دکتر دایانا بل، متخصص بیماری‌های مشترک انسان وحیوانات در دانشکده علوم زیستی دانشگاه شرق آنگلیا، تأکید می‌کند که خطرات اصلی، برای مثال، ارتباط خفاش به افرادی است که در نجات حیوانات با ویروس «کرونا» مشارکت دارند.

این بدان معناست که هر کسی که با خفاش‌ها یا فضولات آن‌ها در تماس است، مانند نجات دهندگان خفاش یا غارنشینان، باید از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده کنند تا خطر جهش کاهش یابد، و ما باید قوانین سختگیرانه‌ای را در سطح جهانی برای هر کسی که با خفاش‌ها کار می‌کند، اجرا کنیم.

تجزیه و تحلیل بیشتر این ویروس را با گونه‌های موجود در سایر گونه‌های خفاش نعل اسبی در چین، آسیای جنوب شرقی و اروپا مقایسه کرده و نشان داد که نزدیک‌ترین خویشاوند آن در خفاش Blasius از بلغارستان در سال ۲۰۰۸ کشف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: خفاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد