Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هدف رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، گفت: با اعتماد مسوولان، حمایت دولت و کار شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به فضل خداوند به مدار ۳۶هزار کیلومتری می‌رسیم.

 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اخبار ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی فضایی، گفت: ساعت ۶ صبح جمعه رییس جمهور به همراه ۳ وزیر از محل نمایشگاه دستاوردهای صنعت فضایی کشور به مدت چهار ساعت بازدید کردند که این نشان از عزم و اراده دولت سیزدهم برای ارتقای صنعت فضایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تسریع در رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، افزود: اهمیت مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین‌آهنگ بودن آن است و ما باید بتوانیم به سرعت تنها نقطه مداری باقی‌مانده خود در این ارتفاع را تثبیت کنیم.
وزیر ارتباطات در پاسخ به دشواری عملی شدن این برنامه در ۴ سال، گفت: دستور رییس‌جمهو‌ر‌‌‌‌ برای ما غافلگیرانه بود اما معتقدیم با کار شبانه‌روزی و مجاهدانه و حمایت دولت می‌توانیم به فضل خداوند به موفقیت برسیم.
وی اعتماد مسوولان و تحقق اعتبارات لازم را دو عنصر لازم برای تحقق این برنامه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اعتماد مسوولان در این دوره به صورت کامل وجود دارد و رئیس جمهور قول تامین اعتبار مورد نیاز را داده‌اند.
وزیر ارتباطات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری را از طریق بلوک‌های انتقال مداری امکان‌پذیر دانست و گفت: بلوک انتقال مداری سامان آماده تست است و می تواند ماهواره ها را از ۴۰۰ کیلومتر به ۷ و ۱۰ هزار کیلومتری انتقال دهد.
وی درباره پرتاب های ناموفق گذشته نیز افزود: پرتاب های ناموفق در این حوزه بخشی از مسیر موفقیت است و در دنیا حتی برای رسیدن به ۹۰ درصد ضریب اطمینان بیش از ۵۰ پرتاب پیش بینی می کنند در صورتی که دانشمندان ما در شرایط تحریم با ۲ یا ۳ پرتاب به نقاط قابل اطمینان می رسند.
زارع پور تاکید کرد: ما امیدواریم در گام نخست مدار ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را تثبیت و استفاده کنیم و با برنامه ریزی با کار شبانه روزی مانند دهه ۸۰ بتوانیم به لایه ژئو یا همان ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

/ پایگاه اطلاع رسانی دولت

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدار ۳۶ هزار کیلومتری وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول

  به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که به عنوان رهبر بازار ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه بین المللی Mobilefest 2024 حضور پیدا کرده است، میزبان عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه، در غرفه خود واقع در مرکز کنگره استانبول بود.   نمایشگاه Mobilefest که امروز شنبه 8 اردیبهشت پس از سه روز به کار خود پایان می دهد، در این دوره میزبان رهبران صنعت ICT، مبتکران و متخصصان این عرصه است.   همراه اول با حضور در این رویداد بزرگ ICT منطقه اوراسیا، سعی کرده تا نشان دهد چگونه فناوری های پیشرفته حوزه ارتباطات سیار و پلتفرم های دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات و شرکت ها را برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان و باز کردن جریان های درآمدی جدید توانمند می سازد.   گفتنی است همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت های حوزه های «کسب و کار سازمانی»، «مرکز تحقیق و توسعه همراه» و «بازوی سرمایه گذاری جسورانه» خود و با شعار «هدف گیری بی نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم