Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کمبود گوشت مرغ در استان با اشاره به اهمیت تأمین کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: به منظور برخورد با متخلفین باید فرایند تولید مرغ از مرحله جوجه ریزی تا عرضه در سطح بازار مصرف و رسیدن به دست مردم؛ بیش از پیش رصد و نظارت شود.

وی افزود: طی هفته گذشته به دلیل خودداری تعدادی از واحدهای تولید مرغ گوشتی از فروش مرغ به قیمت مصوب دولتی، تعداد ۶۲ واحد متخلف به مراجع نظارتی جهت برخورد قانونی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید بر بازار مرغ آذربایجان غربی با حضور ضابطین قضائی

کرامتی ادامه داد: از امروز بازرسی‌های نظارتی با همکاری ضابطین قضائی و نیروهای بسیج در بازار بر سطح کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت مرغ تشدید می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: مهمترین موضوع مورد بررسی این قرارگاه تأمین امنیت غذایی و تداوم تولید و نظارت بر بازار می‌باشد که در این راستا تولید و بازار رسانی گوشت مرغ در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان ضروری است مدیران تخصصی و جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌ها در اسرع وقت با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار چرخه تولید گوشت مرغ از سطح مرغداری تا خرده فروشی‌ها را نظارت کنند.

کرامتی با تاکید بر اینکه با واحدهای تولیدی که از تحویل گوشت مرغ به کشتارگاه‌ها استنکاف کنند، برخورد قانونی انجام می‌شود، تصریح کرد: مهمترین مشکل گوشت مرغ توزیع در سطح بازار است که از ظرفیت بالقوه بسیج مستضعفان و نیروهای جهادی در این بخش استفاده می‌شود.

مصرف و نیاز روزانه آذربایجان غربی به گوشت مرغ ۲۴۰ تن در روز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را ۲۴۰ تن اعلام کرد و گفت: به منظور تنظیم بازار و تأمین مرغ به وفور، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به واردات مرغ منجمد از کشور ترکیه و استان‌های داخلی کشور کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۸۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۱۶۰ تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاه‌ها توزیع می‌شود، افزود: مرغ‌های منجمد وارد شده از ترکیه کیفیت بالایی دارد و مشکلی در زمینه تأمین مرغ منجمد و گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم نداریم.

۱۲۰ واحد مرغداری گوشتی در ارومیه فعالیت می‌کند

وی با بیان اینکه در شهرستان ارومیه بیش از ۱۲۰ مرغداری گوشتی فعالیت می‌کنند که در آبان ماه سال جاری بیش از ۸۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی شده است، گفت: مصرف سرانه روزانه گوشت مرغ در ارومیه حدود ۷۰ تن است که امروز شنبه ۶ آذر ماه بیش از ۶۰ تن مرغ گرم از کشتارگاه‌های ارومیه تولید و تحویل بازار شده و بیش از ۱۶ تن مرغ منجمد نیز در بازار در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ مرکز عرضه گوشت مرغ در ارومیه فعال هستند که ضروری است بازرسی‌های ادواری از طریق مراجع نظارتی به خصوص اتاق اصناف در دستور کار قرار گیرد.

کرامتی همچنین با اشاره به خودداری برخی از مرغداری‌ها برای فروش مرغ زنده برای کشتار به کشتارگاه‌های مرغ استان نیز گفت: برخی از افراد از وضعیت موجود سو استفاده می‌کنند که با بررسی‌های میدانی این واحدها مشخص و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

با توجه به کمبود گوشت مرغ گرم عرضه گوشت مرغ منجمد تا تثبیت بازار به صورت نامحدود ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5361587

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مرغ هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها گرگان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا شیوع کرونا اردبیل سنندج آذربایجان غربی جهاد کشاورزی کشتارگاه ها گوشت مرغ مرغ منجمد مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال