Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در بحث کارگران ساختمانی در مصوبه‌ ۸۶/۸/۲ آمده است که تأمین اجتماعی مکلف است ۷ درصد از حق بیمه کارگران ساختمانی را از خودشان دریافت کند و ۲۰ درصد باقی مانده را دولت از مجموع عوارض صدور پروانه پرداخت کند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۷۲۰ بیمه شده ساختمانی فعال در استان داریم افزود: تأمین اجتماعی استان تا پایان اسفند ۹۹، ۲۲۰ میلیارد تومان کسری منابع داشته است که این مبلغ بابت ۲۰ درصد حق بیمه‌ای است که باید از سمت دولت پرداخت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: انجمن صنفی کارگران اعتراضاتی در خصوص پرداخت نشدن سهمیه‌ها از سمت دولت داشتند که به دنبال آن سازمان تأمین اجتماعی طرحی را برای اصلاح ماده ۵ پیشنهاد داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در اصلاح این ماده باید بحث ۲۰ درصد عوارض در صدور پروانه‌های ساختمانی تغییر کند تا هم منبع دریافت کسری‌ها مشخص شود و هم سهمیه تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن کارگران ساختمانی افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: در دولت قبل طرح اصلاح ماده ۵ به صحن علنی مجلس رفت و در رأی گیری ایراداتی به آن وارد شد و به کمیسیون اجتماعی رفت.

محمدی عنوان کرد: حدود ۱۲ روز پیش این طرح در کمیسیون اجتماعی تأیید شد و منتظریم وارد صحن علنی مجلس شود تا رأی مثبت بگیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح اصلاح ماده ۵ اگر اجرایی شود، مشکلات کارگران ساختمانی در بحث بیمه تأمین اجتماعی حل می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی صدور پروانه کارگران ساختمانی تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟