Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: امسال شاهد لیگ پویایی بودیم و با توجه به اینکه به دلیل برگزاری بازی های المپیک توکیو، مسابقات جهانی نروژ در اواسط مهرماه برگزار شد، وقت ما برای برگزاری لیگ کم بود اما هدف فدراسیون کشتی برگزاری بهتر لیگ امسال  نسبت به دو سال گذشته و همچنین منفعت اقتصادی و بالا رفتن سطح آمادگی فنی و جسمانی کشتی گیران بود، که خدا را شکر استقبال خوبی از لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بعمل آمد و ما توانستیم لیگ را از حالت متمرکز خارج ساخته و مسابقات مقدماتی را به نحو مطلوب و به میزبانی استان های مختلف برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد زمان برگزاری مرحله نهایی رقابت های لیگ فرنگی و آزاد گفت: مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی پیش از این قرار بود پنج شنبه 11 آذرماه برگزار شود،اما با توجه به اینکه نهاد دیگری پیش از ما سالن را اجاره کرده بود، با رضایت تمامی تیم های حاضر در مرحله نهایی، مسابقات در روز 16 آذرماه برگزار می شود.

دارنده مدال طلای المپیک و شش مدال طلای جهان اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی امکانات خوبی را به منظور اسکان تیم ها در کمپ تیم های ملی کشتی دارد و همچنین سالن 12 هزار نفری نیز اصلی ترین سالن برگزاری مسابقات ما محسوب می شود، تمامی تیم ها علاقه مند بودند که فینال رقابت های لیگ در تهران و این سالن برگزار شود.

وی افزود: فدراسیون نهایت همکاری را با تیم ها خواهد داشت و امکانات خانه های کشتی، قطعا از امکانات سایر شهرستان‌ها بهتر خواهد بود و نزدیکی خانه های کشتی به سالن مسابقات یکی از مزیت ها نیز محسوب می شود.

سوریان تصریح کرد: امیدوارم که روزهای 16 و 18 آذرماه رقابت های خوبی را در مرحله نهایی رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره)، شاهد باشیم.

نایب رئیس فدراسیون تأکید کرد: البته یکی دیگر از حسن های برگزاری مسابقات در سالن 12 هزار نفری و در شهر تهران پوشش رسانه ای و تلویزیونی مسابقات است که ما رایزنی های لازم را برای پخش مستقیم این مسابقات از شبکه سه و ورزش سیما انجام داده ایم.

وی در مورد تمهیدات فدراسیون برای این مسابقات گفت: همانطور که گفتم لیگ برای فدراسیون بسیار با اهمیت است و هر 8 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رضایت خود را از برگزاری این مسابقات در تهران و سالن 12 هزار نفری اعلام کرده اند و ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت. ضمن اینکه به دنبال حضور تماشاگران در سالن مسابقات نیز هستیم.

سوریان تأکید کرد: هدف فدراسیون کشتی برگزاری مسابقات پاک است به همین منظور با ستاد مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) قرارداد همکاری داریم و قطعا با حضور افسران مبارزه با دوپینگ، هم در مرحله نیمه نهایی و هم در در دیدارهای رده بندی و فینال، آزمایش دوپینگ به صورت گسترده و چند برابر بیشتر نسبت به مسابقات قبلی بعمل خواهد آمد. ضمن اینکه روند انجام آزمایشات گسترده در رقابت های سایر رده ها از جمله رده ی جوانان نیز به همین نحو و با همین گستردگی خواهد بود.

وی در مورد زمان برگزاری مرحله نهایی فرنگی و مسابقات قهرمانی کشور تصریح کرد: بهرحال مسابقات جهانی نروژ در اواسط مهرماه، برنامه های فدراسیون را فشرده کرده، اما پس از مسابقات لیگ کشتی گیران حدود 10 روز زمان تا برگزاری رقابت های قهرمانی کشور خواهند داشت.

نایب رئیس فدارسیون در مورد رقابت های قهرمانی کشور تصریح کرد: چند سالی بود که این مسابقات کم رنگ شده بود اما امسال این مسابقات در چرخه ی انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی لحاظ شده و بعنوان اصلی ترین و بزرگترین مرحله انتخاب نفرات محسوب می شود و کشتی گیرانی که سهمیه حضور در مراحل بعدی چرخه را ندارند می بایست حتما در این مسابقات شرکت کنند، در غیر این صورت شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی نخواهند داشت.

سوریان افزود: هم در کشتی فرنگی و هم در کشتی آزاد مراحل مختلفی برای چرخه ی انتخابی درنظر گرفته شده اما با توجه به تفاوت شرایط تمرینی تیم های کشتی فرنگی و آزاد، سرمربیان تیم های ملی، تفاوت هایی در نحوه ی اجرای این چرخه در نظر گرفته اند. اما موضوع مهم و مدنظر فدراسیون و کادر فنی اجرای تمام و کمال این چرخه است، چراکه کسب نتیجه در مسابقات پیش رو مهمترین هدف فدراسیون و کادرهای فنی است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: هم در رقابت های المپیک و هم در رقابت های جهانی نروژ، سرمربیان ما نشان دادند که به چرخه انتخابی تیم ملی پایبند هستند. و فدراسیون نیز ضمن اعلام کامل حمایت از محمد بنا و پژمان درستکار، محکم پشت سر آن ها ایستاده و از برنامه های آن ها دفاع می کند.

سوریان  خاطرنشان کرد: اگر کشتی گیری می خواهد به دوبنده تیم ملی برسد، تنها راهش حضور در چرخه ی انتخابی تیم ملی و طی مراحل آن است و قطعا هرکس که شایسته تر باشد، به حق خود خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نایب رئیس فدراسیون کشتی فدراسیون کشتی حمید سوریان لیگ کشتی فدراسیون کشتی مرحله نهایی کشتی فرنگی نایب رئیس تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست

داود زارع گاریزی، که این روز‌ها تهیه‌کنندگی نمایش «طلوع خونین» کاری از مسعود طیبی را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: طیبی را از حدود ۵ سال پیش و به واسطه حضور در کلاس‌های بازیگری و بیان و بدن او می‌شناسم و از نزدیک با نمایش‌ها و اجرا‌های وی آشنا شدم. او متنی با عنوان «انتقام سیاوش» داشت که من دوست داشتم آن را روی صحنه ببریم. این متن مدرنیزه شده سیاوش شاهنامه بود و از ویژگی‌های جالبی برخوردار بود که با ایرادات مرکز هنر‌های نمایشی عنوان اثر به «طلوع خونین» تغییر کرد.

وی درباره میزان موفقیت این اثر در اجرا تشریح کرد: گروه اجرایی نمایش «طلوع خونین» با اعتقاد بر اینکه باید چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود برای اجرای این اثر زحمات زیادی کشیدند و بازیگران چیزی حدود ۱۰ماه به تمرین اثر پرداختند ولی با توجه به شرایط جامعه، تئاتر ما آنچنان که باید حمایت نشد. من از شرایط جامعه ناراضی هستم و با اینکه تولید، تبلیغات و اجرای یک اثر نمایشی هزینه‌های بسیار گزافی دارد، اما هیچ ارگانی از تولید تئاتر حمایت نمی‌کند و جامعه هنری هم پشتیبان و حامی یکدیگر نیستند. این شرایط به گونه‌ای است که حتی وقتی از بازیگرانی که به واسطه تئاتر به جایگاه و نامی رسیده‌اند، دعوت می‌کنیم برای دیدن اثر به سالن‌های نمایشی نمی‌آیند.

این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: علی‌رغم اینکه عاشق تئاتر هستم و دوست دارم به عنوان تهیه‌کننده از نمایش و فعالیت جوانان حمایت کنم، اما دلم پر از درد است و نمی‌دانم نمایش بعدی را تولید کنم یا نه؟ تا کی می‌توان ادامه داد و در بحث فروش متحمل ضرر و زیان شد؟

وی درباره کمک ارگان‌های دولتی بیان کرد: هر ارگان دولتی یک واحد فرهنگی دارد و طبیعتا برای خانواده‌های کارمندان و نیرو‌های خود یک بسته فرهنگی دارند و می‌توانند از تخفیف‌های نمایش‌ها بهره‌مند شوند و از طریق آوردن خانواده‌های هنردوست به سالن‌ها از تئاتر حمایت کنند.

زارع گاریزی درباره اجرای نمایش «طلوع خونین» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: ۲۰درصد از فروش یک اثر نمایشی مختص سالن است، که نسبت به سالن‌های خصوصی که ۴۰ تا ۵۰درصد از فروش نمایش را طلب می‌کنند، بسیار شرایط مساعدتری دارند. همچنین نوع سالن و امکانات فضای نمایش و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد. من موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم، چون هزینه‌های گزافی از گروه‌های نمایشی گرفته می‌شود. اما تماشاخانه ایرانشهر یکی از سالن‌های خوب دولتی با امکانات و دیسیپلین خوبی است و من از اجرای نمایش در این سالن راضی هستم. دراین تماشاخانه از نمایش «طلوع خونین» هم به لحاظ تبلیغاتی و هم از نظر احترام به گروه اجرایی و مخاطب حمایت خوبی شد و امکان بسیار خوبی برای گروه نمایش مهیا شد.

وی ادامه داد: مرحوم آتیلا پسیانی قبل از فوت خود اشاره کرد که از تئاتر باید حمایت شود و هنرمندان نباید از تئاتر فاصله بگیرند، اما متاسفانه برخی هنرمندان وقتی وارد عرصه تئاتر می‌شوند، دستمزد‌های نجومی می‌گیرند و چون اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست هزینه مضاعفی برای تهیه کننده اثر و کم شدن رغبت برای تولید از حمایت تئاتر می‌شود.

این تهیه کننده تئاتر «طلوع خونین» گفت: در این اجرا علیرضا جلالی‌تبار، هیچ بحثی نسبت به میزان دستمزد با ما نکرد. او تئاتر را دوست دارد و فردی بسیار حرفه‌ای و باشخصیت است و فقط به تئاتر و اجرا فکر می‌کند و من از نحوه برخوردش نکات زیادی را آموخته‌ام.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌توانستیم در کار فروش بهتری داشته باشیم، ولی تبلیغات هزینه گزافی دارد و گروه «طلوع خونین» بیش از ۱۵۰میلیون صرف طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی کرده در حالی که فروش نمایش تا الان ۱۶۰میلیون تومان به رسیده است. جدای از این هزینه دستمزد بازیگران و عوامل و طراحی‌ها و ... چیزی حدود ۶۵۰میلیون هزینه داشت. با اینکه از گروه نمایشی‌ام بسیار راضی هستم و افراد کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند، اما این میزان فروش در مقابل این حجم تلاش برای من دلشکستگی ایجاد کرد. از تئاتر ما حمایت نشد تا گروه نمایشی دیده شوند.

نمایش طلوع خونین تا اواخر هفته آینده، هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟