Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو جزیره واقع در دریای کارائیب هفته گذشته پس از اعمال تمهیدات سخت تر کرونایی از سوی دولت فرانسه برای مهار کرونا، صحنه ناآرامی و آشوب بود.

واکسیناسیون اجباری برای کارکنان بخش بهداشت و درمان، تمهیدی که پیشتر در فرانسه به اجرا گذاشته شده است، موجب رنجش ساکنان این جزایر شد که اکثرا سیاهپوست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت فرانسه با صدوری بیانیه ای اعلام کرد تصمیم بر آن است که نهایی کردن اجرای واکسیناسیون در مارتینیک و گوادلوپ تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) به تعویق افتد.

این وزارتخانه افرادی را که از زدن واکسن خودداری کرده بودند، به مرخصی بدون حقوق فرستاد، اما اکنون می گوید به افراد تعلیق شده زمان بیشتری برای گفت و گوی شخصی با مدیرانشان می دهد در حالی که همچنان حقوقشان را دریافت می کنند.

برخی از ساکنان این جزایر، حکم واکسیناسیون اجباری را بازگشتی به دوره برده داری فرانسه دانسته و تاکید کرده اند که باید از حق انتخاب در مورد درمان بهداشتی برخوردار باشند.

جلسه دولت فرانسه در حالی برگزار شد که ناآرامی در جزیره مارتینیک همچنان ادامه داشت. سخنگوی محلی دولت فرانسه به رویترز گفت: شب گذشته پرتنش تر از شب های قبل بود.

ژرار دارمنن وزیر کشور فرانسه گفت که در مارتینیک و گوادلوپ پس از تیراندازی های شامگاه پنجشنبه و زخمی شدن چند نفر، ۱۰ تن بازداشت شدند.

خبرنگاران از سازمان های تلویزیونی، خبری و عکاسی فرانسه نیز در جریان این حملات هدف قرار گرفتند. به گفته مقام های محلی، یک نیروی پلیس به شدت زخمی شد و نیاز به جراحی پیدا کرد.

در گوادلوپ که اعتراض ها هفته گذشته از آنجا آغاز شد، یک بی اعتمادی تاریخی نسبت به نحوه مدیریت دولت فرانسه بر بحران سلامتی وجود دارد. شماری از ساکنان این منطقه به طور سازمان یافته در معرض آفت کش های سمی مورد استفاده در مزارع پرورش موز در سال های ۱۹۷۰ قرار گرفتند.

به گزارش یورو نیوز، گوادلوپ که در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد یکی از پنج جزیره ای است که به‌نوعی استان فرادریایی فرانسه محسوب می شود. جزیره مارتینیک، رئونیون، مایوت و گویان دیگر شهرستان های فرادریایی فرانسه را تشکیل می دهند.  در این جزایر که در دو قاره آفریقا و آمریکا قرار دارد، مردم با تبعیض های زیادی روبرو هستند.

اغلب ساکنان گوادلوپ همچون دیگر جزیره های فرادریایی فرانسه را سیاهپوستان تشکیل می دهند. سیاهپوستانی که نسل‌های بجای مانده از دوران برده داری سازمان یافته حکومت های گذشته فرانسه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هستند.

مجمع‌الجزایر گوادلوپ برای اولین بار توسط کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۳ میلادی کشف شد و آن را کاروکرا (Karukera) یا " جزیرهٔ آبهای زیبا " نامیدند.

در سال ۱۶۳۵ گوادلوپ توسط فرانسویان تسخیر شد. مدتی نیز بریتانیا بر آن تسلط داشت؛ ولی از سال ۱۹۴۶ مجمع‌الجزایر گوادلوپ به صورت یکی از شهرستان‌های فرادریایی فرانسه درآمد.

برچسب‌ها مارتینیک ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مارتینیک ویروس کرونا فرانسه مارتینیک ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/منزل استاد شهریار و یادآوری یک شب‌نشینی باشکوه

ویدیویی از منزل شاعر بزرگ ایرانی شهریار در فضای مجازی دست به دست می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

به گزارش ایسنا، این ویدیو را در ادامه مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • ببینید/منزل استاد شهریار و یادآوری یک شب‌نشینی باشکوه
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید