Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره که همه ساله برگزار می‌شود با حضور «ثمینه علوی» همسر عارف علوی رییس جمهوری پاکستان و «سهیل محمود» قائم مقام وزارت خارجه این کشور گشایش یافت.

در این مراسم که هر سال به همت انجمن همسران مسوولان وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، سفرا و دیپلمات‌های مقیم این شهر و با هدف ترغیب کشورها به مشارکت در برنامه‌های خیریه سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، نمایندگی‌های دیپلماتیک اقدام به عرضه و فروش محصولات محلی - سنتی و صنایع‌دستی و فرهنگی خود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان، دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایرانی در اسلام‌آباد نیز به همراه اعضای خانواده‌های خود در این جشنواره حضور یافتند.

بانوی اول پاکستان ضمن بازدید از غرفه کشورمان از سوی همسر سفیر ایران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفت. وی همچنین در جریان ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های گردشگری، رسوم  سنتی، سوغات، امکان تاریخی و تمدن غنی آن قرار گرفت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان، با ارائه بخشی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری کشورمان و عرضه سوغات و صنایع دستی ایران و معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تمدن غنی ایران را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره با ارائه غذاهای ایرانی نظیر «چلوکباب و چلومرغ، شله زرد، حلوا، کشک و بادمجان» و عرضه سوغات ایران نظیر «پسته، نقل، گز و زعفران»، فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

همچنین اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی و شیرینی‌های محلی و سنتی ایران زمین نیز به همراه کتاب‌ها و دیگر آثار فرهنگی و هنری مردم ایران نیز، در این نمایشگاه عرضه شد.

در این جشنواره همچنین بخشی از آثار صنایع دستی ایران از جمله اساتید تذهیب قلم و خط اعزامی از کشورمان نظیر «منبت کاری، خاتم کاری، مینا کاری و گلیم ایرانی» به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال دیگر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این رویداد بین المللی، نمایندگی‌های دیپلماتیک و فرهنگی کشورهای «ایران، پاکستان، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، نپال، مالدیو، ترکمنستان، چین، اوکراین، روسیه، مالزی، اندونزی، مصر، عراق، کویت، فلسطین» و چند کشور دیگر با نمایش محصولات فرهنگی و هنری، جلوه‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. 

برچسب‌ها سفیر ایران در پاکستان جشنواره اسلام آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفیر ایران در پاکستان جشنواره اسلام آباد سفیر ایران در پاکستان جشنواره اسلام آباد اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)