Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مسلم ساقی فرماندار کاشمر در هشتاد و نهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه از سوی ستاد ملی کرونا سن، بار بیماری، تراکم جمعیت، شدت بیماری و بیماری زمینه‌ای به عنوان شاخص‌ها و علل مرگ و میر کرونا تعیین شده است، گفت: باید یک گزارش تحلیلی از وضعیت فوتی‌های شهرستان بویژه فوتی‌های اخیر تهیه شود و پیشنهاد‌های لازم برای اقدامات پشتیبانی در ستاد برای جلوگیری وکاهش مرگ ومیر‌ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اینکه ۶۸ درصد فوتی‌ها و یک سوم بستری‌ها بالای ۶۰ سال هستند الزام تزریق دوز سوم برای سنین بالای ۶۰ سال را قوت بخشیده است.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه  ۸۹/۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در کاشمر دز اول واکسن را دریافت نموده اند، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن را تزریق کرده اند و  ۸۶/۵ درصد دانش آموزان دز اول واکسن و ۵۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

مسلمی با بیان اینکه در زمینه تزریق دوز سوم واکسن اطلاع رسانی‌ها خیلی قوی نیست بیان کرد: حوزه شبکه بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت فضای حقیقی و مجازی برای ترغیب و تشویق افراد بالای ۶۰ سال برای تزریق دوز سوم اطلاع رسانی بیشتری را انجام دهد تا این قشر آسیب پذیر ایمنی بالاتری داشته باشند.

او با اشاره به بروزاختلالات و آسیب‌های روحی و روانی پس از کرونا تصریح کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده عوارضی مانند اختلالات افسردگی، بی خوابی به عنوان عوارض درازمدت در پسا کرونا تشخیص داده شده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به بازگشایی مدارس تاکیدکرد: بایستی برای مدیران، اولیاء و مربیان مسئولیت سازی شود تا کمترین نارضایتی را در این زمینه داشته باشیم.

مسلمی اظهار کرد: آموزش و پرروش درخصوص بازگشائی مدارس حتما حساسیت لازم را داشته باشدو رعایت شیوه نامه ها، ماسک زدن، تهویه مناسب، فاصله اجتماعی، بهداشت فردی و زدن دوز اول واکسن برای دانش آموز و والدین از ملزوماتی است که با بازگشایی مدارس بیشتر مورد ارزیابی و نظارت قرارگیرد.

او با بیان اینکه عادی انگاری به حوزه اداری هم تسری پیدا کرده و دربرخی موارد خیلی رعایت نمی‌شود افزود: قبلا سختگیرانه‌تر عمل می‌شد، ولی الان درصد رعایت‌ها کمتر شده بخصوص در حوزه اداری قابل قبول نیست که مدیر دستگاهی مراسمی برگزار کند و رعایت پروتکل‌ها را نادیده بگیرید لذا رعایت پروتکل‌های در برگزاری جلسات، همایش ها، مراسمات مذهبی ضروری است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر ضرورت بازبینی پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: ضرورت بازبینی پروتکل‌ها با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون در استان هم مطرح شده ودروزارت بهداشت و درمان هوشمند سازی پروتکل‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در حال بررسی است.


انتهای پیام//م. د.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بازگشائی مدارس فرماندار کاشمر پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد