Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@23:10:43 GMT

نرخ دلار و یورو کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۷۷۳۹

نرخ دلار و یورو کاهشی شد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی گوهر رستمی اظهار کرد: در جلسه معاملاتی شنبه (ششم آذرماه) نماد معاملاتی دلار کار خود را با نرخ ۲۷ هزار و ۷۵۹ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۷ هزار و ۱۳۹ تومان به ازای هر دلار و کاهش ۲.۲۷ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر اقتصادی افزود: در جلسه معاملاتی شنبه، اسکناس یورو کار خود را با نرخ ۳۱ هزار و ۷۶۵ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار با ۳.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز پنجشنبه، ۳۰ هزار و ۷۴۳ تومان بوده است.

گوهر رستمی ادامه داد: دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۷ هزار و ۷۵۹ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین نرخ خود به قیمت ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان و در بالاترین نرخ به قیمت ۳۱ هزار و ۷۶۵ تومان معامله شد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز شنبه (ششم آذر) ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۲۸۰ هزار و ۴۰۰ یورو بود.

طبق این گزارش، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین در این بازار، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۱ هزار

کد خبر 846948 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای؛ یورو کاهشی شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • محرک جدید بورس
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟