Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، سازمان رقابت و بازار ایتالیا، با ادعای اینکه اپل و گوگل قانون مربوط به مصرف کننده‌های این کشور را نقض کرده اند، این دو شرکت را در مجموع ۱۰ میلیون یورو (۱۱.۲ میلیون دلار) جریمه کرد. طبق گزارش اپل اینسایدر آژانس نظارتی در بیانیه گفت: سازمان ضدانحصار برای هر یک از این شرکت‌ها دو تخلف از قوانین مصرف کننده شامل نقص اطلاعاتی و دیگری برای اقدامات تهاجمی مربوط به استفاده از داده‌های شخصی مصرف کننده برای اهداف تجاری را شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات اعلام کرد گوگل فعالیت اقتصادی خود را بر اساس ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات متصل به اینترنت را بر اساس پروفایل کاربر و با استفاده از داده‌های آن‌ها انجام می‌دهد. اپل داده‌های کاربران را جمع آوری و برای اهداف تجاری استفاده می‌کند؛ بنابراین اپل بدون انجام هرگونه انتقال داده‌ها به اشخاص ثالث، مستقیما از ارزش اقتصادی خود برای افزایش فروش محصولات سوء استفاده می‌کند.

اپل که به شدت از فراهم کردن حریم خصوصی برای کاربرانش صحبت می‌کند، به دلیل اینکه به کاربرانش نمی‌گوید زمانی که Apple ID ایجاد می‌کنند، اپل از اطلاعات آن‌ها برای مقاصد تجاری استفاده می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

گوگل در بیانیه‌ای به ورج گفت: "ما به افراد اختیاراتی برای مدیریت اطلاعات و محدود کردن استفاده از داده‌های شخصی می‌دهیم و سخت تلاش می‌کنیم تا کاملا با قوانین حمایت از مصرف‌کننده مطابقت داشته باشیم. "

تمایل ایتالیا برای جریمه کردن بیشتر شرکت اپل

در حالی که به نظر می‌رسد ایتالیا ترجیح می‌داد اپل و گوگل را بیشتر از مبلغ فعلی جریمه کند، اما ۱۱.۲ میلیون دلار حداکثر جریمه مجاز توسط قوانین مصرف کننده ایتالیا است.

همین چند روز پیش بود که اپل به همراه شرکت آمازون توسط تنظیم کننده ضد انحصار ایتالیا ۲۳۰ میلیون دلار جریمه شدند. این شرکت‌ها متهم به همکاری برای جلوگیری از کاهش قیمت محصولات رقبای اپل شده بودند آمازون و اپل می‌گویند که قصد دارند نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید

جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی اپل و آمازون به اتهام انحصارطلبی در فروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت آمازون جریمه نقدی مصرف کننده داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا