Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@13:43:25 GMT

پروازهای عراق و ایران از سرگرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۸۹۵۵

پروازهای عراق و ایران از سرگرفته می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، «حسین جلیل» رئیس خطوط هوایی عراق در مصاحبه با خبرگزاری شفق نیوز از شروع پروازهای بین این کشور و ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، خبر داده و در این خصوص گفت: «تاریخ ازسرگیری پروازهای بین عراق و ایران با سه پرواز برای هر کشور از بیست و نهم ماه جاری آغاز خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خطوط هوایی عراق تاکید کرد: تمامی خطوط هوایی موظف به دریافت کارت بین‌المللی واکسیناسیون و معاینه پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز هستند، ضمن اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت عراق به مسافران واکسینه شده برای یک بار اجازه می‌دهند کارت بین‌المللی واکسیناسیون دریافت کنند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها پروازهای خود را با هماهنگی قبلی متوقف کردند تا مانع از شیوع هرچه بیشتر این ویروس بشوند. اما با کاهش میزان ابتلا در ایران و عراق حال این دو کشور تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های پرواز را برداشته و بعداز پایان ماه جاری میلادی پرواز بین عراق و کشورمان از سر گرفته شود.

با وجود باز شدن مرز هوایی همچنان مرز زمینی بین کشورها بسته است و براساس مقامات مسئول زائران یا مسافران عراق فقط با داشتن ویزا یا موافقتنامه امکان پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119916 برچسب‌ها عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی