Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دو ماه از فصل پاییز در نیمکره شمالی می‌گذرد. فصل پاییز در کنار تمامی زیبایی‌های ظاهری که دارد به معنای شروع آنفلوانزای فصلی است. متخصصان درباره همزمانی همه گیری کرونا و آنفلوانزای فصلی هشدار می‌دهند.

سال گذشته پس از آنکه مقامات بهداشتی توصیه‌هایی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را مطرح کردند و در نهایت مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی شدند، میزان آنفلوانزای فصلی نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا به طور معمول ۲۰ درصد از جمعیت قاره سبز هر ساله به آنفلوانزا مبتلا می‌شوند اما این موضوع در سال ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ بیش از ۹۹ درصد کاهش یافت به طوری که در سالی که گذشت هیچ موردی از بستری شدن در بیمارستان و مرگ به دلیل آنفلوآنزا در این قاره گزارش نشد.

دلیل پایین آمدن میزان مبتلایان به کرونا در اروپا به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باز می‌گردد. با این حال، امسال شرایط متفاوت است. سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد. در سال جاری به دلیل آنکه درصد واکسیناسیون علیه کرونا افزایش یافته، مدارس بازگشایی شده اند و مردم کمتر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند احتمال شدت گرفتن آنفلوانزای فصلی افزایش یافته است.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا چهار مدل مختلف آنفلوانزا شامل A، B، C، D وجود دارد که نوع A و B آن باعث بروز آنفلوآنزای فصلی می‌شود. رایج‌ترین علائم آنفلوآنزای فصلی شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- تب
۲- سرفه
۳- درد عضلانی و درد مفاصل
۴- سردرد
۵- آبریزش بینی
۶- گلو درد

به طوری عمومی بسیاری از بیماران بدون دریافت دارو و با استراحت و مصرف کافی مایعات بهبود می‌یابند. با این حال، برخی افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند ممکن است جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست بدهند.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت آنفلوانزای فصلی عامل بروز بیماری شدید در ۳ تا ۵ میلیون انسان در سال است که از این میان ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تن جان خود را از دست می‌دهند. آغاز آنفلوآنزای فصلی از ماه اکتبر (مهر) تا آوریل و مِی (دی) است.

متخصصان توصیه می‌کنند افراد در این مدت همان شیوه نامه‌های بهداشتی که علیه کرونا رعایت می‌کردند شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را لحاظ کنند. همچنین به افراد آسیب پذیر مانند افراد کهنسال و کسانی که از نقص سیستم ایمنی بدن رنج می‌برند توصیه می‌شود واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

تشخیص کمبود ویتامین D از روی زبان مصرف ویتامین D مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفلوآنزا ویروس کرونا آنفلوانزای فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲ نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند | ویدئوی جست و جوی امداگران برای یافتن اجساد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی