Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: انتخاب زمین، دسترسی سریع به زیرساخت‌ها، پیش‌بینی فضا برای کاربری‌های مختلف عمومی، خیابان و فضای سبز از جمله موارد مهمی است که باید در طرح ملی جهش تولید مسکن مد نظر دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی افزود: توجه به فضاهای سبز و عمومی در اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن اهمیت دارد چراکه در حال حاضر شهر اردبیل به لحاظ سرانه فضای سبز پایین‌تر از استاندارد بوده و لازم است در این طرح به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی اولیه برای تامین تقاضای اقشار مختلف اهمیت دارد

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌ریزی اولیه در خصوص تامین زمین و تامین تقاضای اقشار مختلف از جمله معلمان، خبرنگاران و کارگران اهمیت داشته و لازم است دستگاه‌های متولی برنامه مشخصی را در خصوص تامین زمین، وضعیت واگذاری و شرایط مختلف احداث از جمله پیمانکاری و یا تجمیعی ارائه دهند.

عاملی بیان کرد: تامین زمین برای این واحدها باید از روش‌های مختلف با همکاری وزارت راه و شهرسازی از جمله تغییر کاربری زمین‌های غیرقابل کشت و بایر چسبیده به محدوده شهرها و روستاها انتخاب شود.

توسعه فضای شهری متناسب با «طرح مطالعاتی توسعه شهر» باشد

وی تصریح کرد: تامین زمین باید براساس اصول و کارشناسی‌های فنی و الحاق و تغییر کاربری آن باشد تا با ورود کارشناسی به این موضوع، از بروز اقدامات نسنجیده و ساخت و سازهای نامتعارف که چهره شهر و روستاها را مخدوش می‌کند، جلوگیری شود.

استاندار اردبیل گفت: توسعه فضای شهری و مسکونی باید متناسب با طرح مطالعاتی توسعه شهر و بدون انفصال واحدهای احداث‌شده در امتداد شهر باشد.

آغاز تامین زمین برای ۵۰۰۰ متقاضی واجد شرایط

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: کار تامین زمین برای ۵۰۰۰ متقاضی واجد شرایط و احداث هزار واحد از این تعداد، آغاز شده است.

وی بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در قالب طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد برای ۴ سال بوده و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای متقاضیان شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون و شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن جهش تولید مسکن مسکن ملی اردبیل تسهیلات جهش تولید مسکن استاندار اردبیل جهش تولید مسکن تامین زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته وعده تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت محقق شد.

ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور