Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله ملکی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح حقابه هیچ یک از باغات محدود شود چراکه ظرفیت این سد بسیار محدود است و بیشتر جنبه بصری و گردشگری دارد. 

وی همجنین گفت: از زمانی که طرح پروژه سد لاستیکی در صحن شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد برخی از منتقدان که خود را از  فعالان محیط زیست و دغدغه مندان این حوزه معرفی می کنند، بدون آنکه توضیحی از عملکرد و اهداف پروژه بدانند اقدام به طرح مباحثی مبنی بر محدود کردن حق آبه باغستان های سنتی شهر قزوین کردند که درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول یادآور شد: قزوین دارای ۲ رودخانه مهم به نام های باراجین و بازار در شرق و غرب این شهر است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با بیان اینکه رودخانه بازار در غرب شهر قزوین دارای وضعیت نامناسبی است،اظهار داشت: این رودخانه در سالیان گذشته تحت تصرف قرار گرفته و با توجه به ساخت و سازهای اطراف آن، آب رودخانه با فاضلاب ادغام و از نظر بصری و بهداشتی وضعیت نامطلوبی را برای شهر به وجود آورده است. 

ملکی ادامه داد: برای اینکه رودخانه باراجین مانند رودخانه بازار دچار مشکلات و معضلات این چنینی نشود، طرحی برای ساماندهی آن توسط شرکت آب منطقه ای قزوین برنامه ریزی و وارد صحن شورای اسلامی شهر قزوین شد. 

وی بیان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ساماندهی رودخانه باراجین از ورودی پارک باراجین تا میدان مینودر برنامه ریزی شده است که اجرای آن به صورت پلکانی خواهد بود و  قصد داریم جاده سلامت در کنار رودخانه و سازه سد قرار بگیرد که البته پس از یک سال از ارائه طرح، شهرداری به دلیل مشکلات مالی آن را هنوز وارد فاز اجرایی نکرده است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار داشت: بخش بزرگی از اهداف پروژه سد لاستیکی در راستای ساماندهی رودخانه باراجین تعریف شده است و به دلیل اینکه این پروژه دوستدار محیط زیست می باشد، پروژه‌ ای بسیار با اهمیت برای استان تلقی می‌شود. 

وی ادامه داد: سد لاستیکی می تواند عاملی محرک در جذب توریسم و همچنین توسعه گردشگری شهر قزوین باشد و به زیبایی های شهر قزوین بیافزاید. 

ملکی گفت: سرریز شدن آب به درون سد لاستیکی در فروردین ماه که دبی آب بالا است؛ ۳ تا ۴ ساعت زمان بر است که این موضوع نشان از گنجایش محدود این سد دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای قزوین آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای قزوین آبرسانی شرکت آب منطقه ای قزوین آبرسانی شرکت آب منطقه ای سد لاستیکی شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است