Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@05:54:24 GMT

رونمایی از نوشت افزار‌های "آراز و آیناز"

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۴۲۱۱

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برای معرفی محصول های ایرانی باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور امروز در آیین رونمایی از در مراسم رونمایی از نوشت افزار‌های " آراز و آیناز" با بیان اینکه باید شاهد حضور نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در بازار باشیم، اظهار داشت: اسمی که برای این محصول‌های جدید انتخاب شده «آراز و آیناز» است؛ این نامگذاری برای این است که از فرهنگ آذری حمایت کنیم البته چنانچه هر محصول دیگری هم با عنوان قومیت‌های دیگر ساخته شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برای تولید کالای ایرانی علاوه بر مشکل تامین مواد اولیه، در مواجه واحد‌های تولیدی با بیمه و مالیات هم مشکل داریم، افزود: زمانی که بیماری کرونا در کشورمان فراگیر شد در تامین ماسک مردم با مشکل مواجه بودیم، ولی وقتی تولیدکنندگان کشورمان پای کار تولید ماسک آمدند، توانستیم علاوه بر تامین ماسک کشورمان موفق شدیم بیش از ۱۰ میلیون دلار نیز صادرات داشتیم که این نشان از توانمندی ما دارد؛ این موضوع در تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی هم صادق است بدین صورت که زمان فراگیری کرونا در تولید دستگاه اکسیژن ساز خانگی وابسته بودیم، ولی امروز به واسطه حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان این محصول صورت گرفت، موفق شدیم در ساخت آن به خودکفایی برسیم.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به اینکه حدود سه میلیون واحد صنفی داریم که ۶۰۰ هزار واحد آن تولیدی هستند، اضافه کرد: البته محتوای تولید مهم است، زیرا توجه به این موضوع بروز و ظهور فرهنگ را نشان می‌دهد به عبارت دیگر باید در کنار همه صادرات کالا‌ها پیوست فرهنگی هم وجود داشته باشد؛ بنابراین در تولید محصولات نوشت افزار ایرانی، اسلامی بودن آن را هم باید لحاظ کنیم و این کاری است که هر چند به سرعت پیش می‌رود، ولی این حرکت با کندی مواجه است.

مسئول سازمان بسیج اصناف با تاکید بر اینکه برای معرفی محصولات ایرانی باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: باید در بازار سازی محصولات ایرانی اسلامی تلاش کنیم البته کیفیت هم باید در سطح عالی و صادراتی باشد، چون برای فروش محصولات، بازار‌های صادراتی هم باید مورد توجه قرار گیرد موضوعی که تولیدکنندگان کشورمان به آن کمتر توجه می‌کنند به عنوان مثال وقتی آمار را نگاه می‌کنیم می‌بینیم ترکیه هشت برابر ما به سوریه صادرات دارد و این در حالی است که صادرات از ترکیه به سوریه ممنوعیت دارد، ولی ما با نداشتن این ممنوعیت چنین حجمی از صادرات را با این کشور نداریم.

وی در خصوص کمک بسیج اصناف به بهبود وضعیت معیشت مردم نیز اظهار داشت: در خصوص معیشت مردم دولت سیزدهم از بسیج درخواستی داشته مبنی بر اینکه جهت رفع مشکلات معیشتی مردم، ورود پیدا کینم بر این اساس با ساماندهی گروه‌های مردمی ساماندهی بازار صورت گیرد که این کار‌ها شروع شده است. برچسب ها: نوشت افراز ایرانی ، رسانه ، فرهنگ ، بسیج

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رسانه فرهنگ بسیج بسیج اصناف نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟

سید روح اله لطیفی، همزمان با دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، اظهار داشت: قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، لطیفی افزود: ایران می‌تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی، فنّاوری و مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن، سد، راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی، اورهال کردن پالایشگاه‌ها، استخراج گاز، بازار مصرف مناسب مواد غذایی و محصولات صنعتی، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی همراه با توانمندی کشورمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این قاره فرصت‌ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توأمان کشورمان و کشور‌های آفریقایی حضور پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره، مقصد صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم بودند.

لطیفی گفت: با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال‌های گذشته، شاهد افزایش صادرات به کشور‌های الجزایر، مصر، لیبی، تونس، جیبوتی و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم.
وی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم به این قاره بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت بیان داشت: ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی، شامل کود اوره، قیر، گاز مایع و انواع روغن‌های صنعتی بود و بعد از آن ۳۷ درصد صادرات کشورمان را محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است. مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انواع فرش و کف‌پوش، شوینده‌ها و لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی، قطعات خودرو، لاستیک، مواد معدنی، لوازم الکتریکی، لوستر، مبلمان و اسباب‌بازی از دیگر کالا‌های صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند.

لطیفی در خصوص واردات از قاره آفریقا، توضیح داد: در سال گذشته ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران بودند که آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار، غنا ۱۲ میلیون دلار، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار، کنیا ۹.۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار، هفت کشور نخست فروش کالا در بین کشور‌های قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.

وی گفت: ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی مانند چای، ذرت، قهوه، توتون، حبوبات، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز، سنگ و خاک روی، کنسانتره گروم، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتاً روغن صنعتی و گریس، انواع تسمه، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا تاکید کرد: عدم شناخت ظرفیت‌ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی، نبود یا کمبود حمل نقل ارزان، مستمر و فراگیر و موانع جابه‌جایی مستقیم ارز و پول، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت‌ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟