Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: بیش از ۸۰ درصد تعهد اشتغال دستگاه‌های اداری استان کرمان محقق شده که باید باقیمانده آن تا پایان سال محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، علی زینی‌وند ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: از ظرفیت بسیج باید در تمام حوزه‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیج در آبرسانی، مقابله با کرونا و سایر خدمات اجتماعی و در تمام بحران‌ها یار و همراه دولت بوده است که جای تقدیر دارد گفت: همه دستگاه‌ها و مدیران باید واکسیناسیون کارمندان خود را پیگیری کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ریشه‌کنی کرونا اولویت دولت است و نیروهای اداری استان حتماً باید واکسینه شده و مدیران این مسئله را رصد کنند افزود: سهم سالیانه استان ساخت حدود 130 هزار واحد مسکونی است که باید در اولویت کار مدیران استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های زیادی از دستگاه‌های دولتی در سطح شهرها وجود دارد که باید تبدیل به مسکن شده و مورد استفاده عمومی قرار بگیرد ادامه داد: اولویت بعدی دولت حل مشکل اشتغال است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه اولویت دولت در برنامه‌های توسعه‌ای دولت اشتغال است و مدیران حتما باید تعهد اشتغال خود را محقق کنند بیان کرد: بیش از 80 درصد تعهد اشتغال دستگاه‌های اداری استان محقق شده که باید باقیمانده آن تا پایان سال محقق شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمان حدود 11 درصد است که باید ارتقا داده شود گفت: اشتغال در همایش استانداران نیز مورد تاکید دولت بود و باید حتما به آن توجه شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم حتما مورد توجه مدیران مربوطه استان قرار گیرد افزود: فرمانداران باید بر ذخایر کالاهای موجود استان مسلط بوده و در همایش فرمانداران و ائمه جمعه گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب در استان کرمان جدی است و اجرای سند سازگاری با کم آبی استان بسیار اهمیت دارد تاکید کرد: رسانه‌ها و مسئولان باید در راستای آگاهی بخشی به مردم برای بهره‌وری از آب و صرفه‌جویی همکاری کنند.

امام جمعه کرمان: توسعه نامتوازن چالش بزرگ استان است استاندار کرمان: بخشی از منابع شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان در خارج از استان نگهداری می‌شود استاندار کرمان: تعهد اشتغال باید تا پایان سال محقق شود

 

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهر با وضعیت قرمز کرونایی در استان کرمان نداریم اظهار داشت: در حال حاضر سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کاهش پیدا کرده است عنوان کرد: در حال حاضر 176 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد فوتی‌های کرونایی نیز کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون در استان با قوت در حال انجام است گفت: جمعیت بالای 12 سال در استان واکسینه می‌شوند که جمعیت هدف استان دو میلیون و 600 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون و 67 هزار نفر در استان دوز اول واکسن را دریافت کردند و بیش از یک میلیون و 625 هزار نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کردند افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد جمعیت هدف استان کرمان واکسن کرونا دریافت کردند.

رشیدی‌نژاد با عنوان اینکه بیش از 51 درصد جمعیت افاغنه استان کرمان واکسن دریافت کردند گفت: نگرانی از بابت ویروس جهش یافته جدید کرونا وجود دارد اما هنوز موردی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه سرعت سرایت بخشی ویروس جدید کرونا بیشتر انواع دیگر آن است افزود: حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری رعایت شود.

حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمستان معمولاً با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی روبه‌رو می‌شویم اظهار داشت: در زمستان به‌صورت جدی نیاز به مدیریت مصرف انرژی جهت جلوگیری از قطع گاز مشترکین داریم.

وی با بیان اینکه چهار نیروگاه سیکل ترکیبی در استان داریم که با سوخت گاز و گازوئیل کار می‌کنند گفت: اگر مدیریت مصرف گاز انجام نشود با مشکل تامین سوخت برای این نیروگاه‌ها روبه‌رو شده و در نتیجه تولید برق نیز با مشکل روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان اداری استان استاندار کرمان دریافت کردند تعهد اشتغال استان کرمان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا