Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص ارزیابی خود درباره روند مذاکرت اخیر اظهار کرد: اگر آمریکا و طرف‌های غربی به برجام برگردند و به تعهدات خود عمل کنند ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم اما اگر دنبال طرح موضوعات جدید و امتیازگیری‌های دیگر باشند دلیلی بر ادامه مذاکرات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری با بیان اینکه کشور ما در زمینه هسته‌ای مسیر افزایش غنی‌سازی دنبال می‌کند، تصریح کرد: اگر طرف مقابل ما بنابر تعامل و توافق داشته باشند باید تحریم‌های مختلف را که به بهانه‌های گوناگون ایجاد کردند کامل بردارند.

وی در خصوص دست برتر تیم مذاکره‌کننده در مقابل طرف‌های غربی مذاکرات، تاکید کرد: در این دوره از مذاکرات برگ برنده تیم مذاکره‌کننده این است که ما تمام تخم‌مرغ های خود را در سبد مذاکرات قرار ندادیم و به آنها گرا ندادیم که به جمع‌بندی و توافق در مذاکرات نیاز داریم.

قادری خاطر نشان کرد: ما مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کنیم و آن را پیش می‌بریم حال اگر در مذاکرات موفق شدیم و غربی‌ها به مذاکرات برگشتند و به تعهدات خود عمل کردند گشایش بیشتری صورت می‌گیرد اگر هم برنگشتند دلیلی ندارد که بدون گرفتن امتیاز به آنها امتیاز بدهیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده فعلی چشم انداز روشنی را برای مذاکرات رقم می‌زند، ادامه داد: با این تیم و چنین شرایطی چشم انداز مذاکرات روشن است، امروز ما در وضعیتی قرار داریم که آنها امکان توقف غنی‌سازی ما را ندارند و بیش از این هم نمی‌توانند برای ما مشکل ایجاد کنند. اگر بنا باشد که برای صادرات یا کشتی‌های ما ایجاد مشکل کنند ما در پاسخگویی به آنها از ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده می‌کنیم.

قادری تاکید کرد: ما امیدواریم تیم مذاکره‌کننده در عین حال که انعطاف دارند اقتدار خود را هم حفظ می‌کنند و مراقب هستند که تنها کشور ما امتیازدهنده نباشد. امروز حضور ما در پیمان اکو و شانگهایی، تعامل قوا و حمایت‌های آنها از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند سبب شود که تیم‌مذاکره‌کننده بر مواضع اصولی کشور پافشاری کرده و با قدرت بیشتری از منافع کشور دفاع کند؛ بنابراین دلیلی بر غفلت یا دادن امتیاز وجود ندارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام زرقان ایالات متحده آمریکا شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام زرقان مجلس شورای اسلامی برجام زرقان ایالات متحده آمریکا شیراز تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...

محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ. پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد