Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس گفت: تکیه بر ظرفیت سرود و شعرهای مذهبی و آیینی، هنرمندان را در مسیر تعالی و رشد قرار می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام منصوریان در اولین نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه سرود مشهد مقدس با تاکید بر لزوم احیاء سرود در مشهدمقدس که از سبقه و پیشینه غنی برخوردار است، اظهارداشت: هنرمندان مشهدی تجربه‌های بسیاری در عرصه سرود کسب کرده و به مقام استادی رسیده‌اند که باید از آنها تجلیل به عمل آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بکارگیری ظرفیت سرود می‌توانیم زمینه کار و فعالیت نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری آنها از هنر ذاتی و خدادادی‌شان را در مسیر درست و انقلابی فراهم آوریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ظرفیت اجرای گروهی سرود را فرصت مغتنمی دانست و گفت: گروه‌های سنی مختلف، با انگیزه‌های تربیتی و معنوی، در مکان‌هایی چون کانون‌ها و مساجد گرد هم می‌آیند تا همین امر بازخورد اجتماعی بسیار خوبی برای مخاطبان خود دارد.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه سرود، تعداد جذب و شرایط تربیتی بسیار خوبی از حیث معنوی دارد، تصریح کرد: تکیه بر شعرهای مذهبی و آیینی، هنرمندان را در مسیر تعالی و رشد قرار می‌دهد که نیازی بسیار ضروری است؛ شهروندان می‌توانند از این هنر لذا ببرند، بینند و بشنوند و فرزندان خود را به گام برداشتن در این مسیر تشویق کنند.

وی درباره تبیین سیاست‌های شورای ششم نسبت به مقوله سرود، گفت: براساس رویکرد حوزه فرهنگی، خانه سرود را احیاء کردیم و جلسات مختلفی با تشکل‌های این حوزه برگزار نمودیم؛ امیدواریم بتوانیم خانه سرود یا مرکز فرهنگی مردمی سرود را هم بتوانیم راه‌اندازی کنیم.

حجتی، فعال فرهنگی نیز با بیان اینکه انجمن خانه سرود مشهد با هدف انسجام بخشی و واگذاری هنر اصیل سرود به صاحبان اصلی آن شکل گرفته است، گفت: مشهدمقدس در عرصه سرود یکه‌تاز کشوری است و همیشه پیشتاز بوده است.

وی افزود: انجمن خانه سرود موجبات هم‌گرایی و هم‌افزایی بین تمامی گروه‌های سرود را می‌تواند داشته باشد و در راستای صدور فرهنگ ناب و اصیل از مشهدالرضا(ع) گام بردارد.

حجتی تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت سرود می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی پرداخت.

حاجی زاده، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس با بیان اینکه اشاعه و ترویج سرود، تاکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: اگر به دنبال سرودهای فاخر هستیم، باید به سرودهای 40 سال قبل برگردیم و متاسفانه طی سال‌های اخیر، نگاه فنی، دقیق و کیفی به این موضوع حاکم نبوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره به دنبال مردمی‌سازی و مشارکت‌جویی شهروندان است، افزود: نسبت به مقوله سرود باید نگاه فنی و تخصصی و کیفی حاکم کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: مشهدمقدس مدعی پایتخت فرهنگی جهان اسلام و جهان‌شهر است، پس اثرگذاری‌های ما باید فراتر از بعد شهری و استانی و ملی و در سطح بین‌المللی باشد.

خانه سرود انقلاب در مشهدمقدس احیا می‌شودیادداشت رهبر انقلاب بر شعر سروده شده درباره کتاب «تنها گریه کن»+ دست‌خط امام خامنه‌ایسروده شاعر کاشانی در رثای شهید فخری‌زاده/ "تا ناخدا داریم باکی نیست از موج‌های سخت طوفانی

 نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی هم در این جلسه ضمن تقدیر از تحول‌آفرینی و نگاه نوین شورای ششم به مقوله سرود، گفت: این نگاه، بسیار کمک‌کننده است و دستاوردهای خوبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی از فعالیت 63 آموزشگاه موسیقی در استان خراسان رضوی خبرداد و افزود: از این تعداد 42 آموزشگاه در مشهد مقدس فعال هستند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مشهد مقدس خانه سرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد