Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در وبینار «ایمنی رفت‌وآمد کودکان در شهر» با بررسی تصادفات سال‌های گذشته کودکان در دو شهر تهران و قزوین به تحلیل این تصادفات و چرایی توجه به رفت‌وآمد ایمن و آموزش کودکان در شهر‌ها با توجه به بازگشایی مدارس پس از یک وقفه طولانی و ازسرگیری تردد آن‌ها پرداخت.

زرآبادی‌پور در این وبینار با تاکید بر اهمیت مراقبت اجتماعی و توجه همگانی شهروندان به کودکان اضافه کرد: اجرای پویش‌هایی مانند پویش «سرعتِ ۳۰» از اقدامات مفید برای همراه کردن شهروندان در راستای حفاظت از جان کودکان شهر در برابر تصادفات، از طریق محدودسازی سرعت وسایل نقلیه به حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت در محدوده اطراف مناطقی از سطح شهر مانند بوستان‌ها است که کودکان در آن‌ها بیشتر تردد می‌کنند و در سال جاری نیز این پویش در شهر قزوین اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فرهنگسازی با کمک طرح عابریار، اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده و اصلاح روشنایی سواره‌رو‌ها با همکاری نهاد‌های مربوط برای بهبود روشنایی معابر، نصب تابلو‌های محدودیت سرعت متغیر (وی. اس. ال)، نصب تابلو‌های ایمنی تردد کودکان در شهر، فرهنگسازی برای استفاده از کلاه ایمنی و صندلی کودک بخشی از اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از کودکان در معابر شهری است.

این مسئول ایجاد جان‌پناه عابر پیاده، نصب پل هوایی عابرپیاده، علامت‌گذاری معابر، مناسب‌سازی آن‌ها و ایجاد گذرگاه‌های برجسته را بخش دیگری از این اقدامات نام برد و گفت: رعایت قوانین توسط عابر و کاهش سرعت وسیله نقلیه نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی کودکان دارد.

زرآبادی‌پور همچنین بر اهمیت افزایش توجه، دقت و مراقبت والدین از کودکان هنگام تردد به شیوه‌های مختلف در سطح شهر اعم از وضعیت پیاده، سوار بر خودرو یا با دوچرخه تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری قزوین کودکان در شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم