Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرامیداشت سالروز شهادت شهید فخری زاده، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای کشورمان شب گذشته به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و خانواده شهید فخری زاده، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین الهی، وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: تاریخ نماینگر صفحات مختلفی از جنایات مختلف دشمن است که در تاریخ گم نخواهد شد. شهید فخری زاده با فعالیت هایی که در بخش های مختلف انجام داده بخش درخشانی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نخبگان و دانشمندان در مشکلات مختلف از زمان دفاع مقدس تا امروز همواره رهگشا بودند به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: در مراکز واکسیناسیون  در لایه‌های متعدد جوانان متدین و ولایتمدار خود را نشان داد و امثال شهید فخری زاده و شهریاری‌ها الگوی این جوانان هستند.

عین الهی با تاکید بر اهمیت روحیه جهادی در دانشگاهها مهمترین مسئله امروز را پژوهش های کاربردی دانست و گفت: ما 800 مرکز پژوهشی داریم که نباید هدفشان فقط تولید مقاله باشد. دانشگاه های ما نباید فقط ویترین باشند زیرا امروز نیازمند پژوهش های کاربردی هستیم تا مشکل مردم حل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رشد علمی و مراکز تحقیقاتی ما یعنی مرگ بر آمریکا، افزود: تشویق دانشجویان به مهاجرت از کشور خیانت به ملت است. نگاه ما باید به داخل  و اینکه ما می توانیم را عملی کنیم. شهید فخری زاده نمونه عملی ما می توانیم بود.

وی در پایان اضافه کرد: دشمن از علم و دانش و دانشمند ما می ترسد و ما نیز باید دانشمندان متدینمان را زیاد کنیم. امیدوارم دانشگاه‌های ما دانشگاه بشوند و راه اصلی خود که همان حل مشکلات کشور است  را پیدا کنند.

** فخری زاده بین دانشهای بنیادین و دفاع پل می زد

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و از دوستان شهید فخری زده نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: در تاریخ خواهند گفت در ایران اسلامی دانشگاهی مزین به نام شهید بهشتی بود که در آن مکتبی بود که فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه علم را برای اقتدار کشور به کار می گرفتند و شهید فخری زاده دانش آموخته همین مکتب بود. افتخار ما این است که دشمن این دانشگاه را تحریم کرد و لکه ننگی برای آنها شد.

وی افزود: دانشمندان ما را جلوی همسرانشان به شهادت رساندند و زهی خیال باطل که جامعه علمی ما از این قساوت آنان پای پس بکشد،

رئیس اسبق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشمند از نگاه قرآن هم دل و هم عقل دارد و فخری زاده هم چنین بود، تصریح کرد: شهیدفخری زاده فقط شهید صحنه دفاع نیست، یکی از ویژگی های ممتازش این بود که بین دانشهای بنیادین و دفاع، پل می زد. شهید فخری زاده را شهید جامعه دانشگاهی می دانیم که توانایی تبیین دستاوردهای علمی را نزد فرماندهان نظامی داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید فخری زاده شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، این معاونت با همکاری کانون‌های خدمت رضوی طرحی تحت عنوان «سپاس معلم» را اجرا می‌کند.   جعفر رئیسیان زاده افزود: بر این اساس مقرر شد از معلمانی که در استان و یا شهر خود، کار و اقدام ویژه‌ای انجام داده اند، با نام حضرت رضا (ع) قدردانی شود، بنابراین در قالب طرح سپاس از معلم، برنامه‌ای را به دبیرخانه‌های خادمیاری استانی اعلام کردیم تا از معلمان دارای شرایط ویژه، تجلیل شود.   وی تاکید کرد: اساتید پیشکسوت در حوزه‌های آموزش و پرورش، صاحبان فعالیت‌های شاخص پژوهشی و موفق در تربیت شاگرد، دارندگان مدال و افتخارات ملی، معلمان مفتخر به منصب پدر شهیدی و یا جانباز، رزمنده و ایثارگر، معلمان مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج و معلمان دارای تمکن مالی دهک‌های ۵ و پایین‌تر از آن، مخاطبین این طرح هستند.    وی در ادامه اظهار داشت: حضور در منزل و محل کار به همراه تقدیم بسته تحفه رضوی و غذای متبرک حضرتی به معلمان برگزیده، توسط خادمان و خادمیاران رضوی، محور اقدامات است.    رئیسیان زاده گفت: اگر معلمان برگزیده تاکنون توفیق تشرف به مشهدالرضا را نداشته اند، فرصت سفر زیارتی به مشهد به همراه یک نفر اهدا خواهد شد.   معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: این طرح از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت با مشارکت خادمیاران رضوی در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود