Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی تامین شد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان، توسعه و اشتغال درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر درکشور بود، گفت: درطرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه ۵ در سطح کشوررادارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید داعی افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است، سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰ هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است وتا امروز  ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح تقاضامحور ثبت نام کرده اند.

به گفته وی این درحالی است که در کشور حدود ۳۰ درصد شهر‌ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰ شهر برای ۲۵ شهر یعنی بیش از ۷۰ درصد شهر‌های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

وی افزود: همچنین استفاده از طرح خود مالکان برایافرادی که زمین و پروانه ساخت دارند درتمام شهر‌های استان فعال شده و می‌توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحد‌ها اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در صنعت ساختمان تقریبا ۱۲۰ صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و ۱۲ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است و بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر ۱۰۰ متر ساختمان ۲.۴ شغل ایجاد می‌شودکه ۱.۴ بصورت مستقیم و یک شغل بصورت غیر مستقیم است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته کل مسیر ۱۲۵ کیلومتری محور سربیشه - ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای ۴ پیمانکار است، افزود: تاکنون ۱۰ کیلومتر دوبانده ۱۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰ کیلومتر دیگر تاپایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد‌های ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا راه و شهرسازی استان صنعت اشتغال مسکن مهر مسکن خراسان جنوبی دولت راه و شهرسازی زمین مسکن مهر راه و شهرسازى طرح اقدام مسکن ملی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • تامین زمین در یاسوج برای طرح ملی مسکن
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد