Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات پیشین معتقد است: حضور آیت‌الله رئیسی در اجلاس سران اکو، نشان‌دهنده اراده سیاسی دولت برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه است.

محسن پاک‌آئین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سران اکو، اظهار داشت: سازمان اکو یک سازمان منطقه‌ای است که محور اصلی فعالیت آن، همکاری‌های اقتصادی بوده و دارای ۱۰ عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: این اجلاس در محور‌های مختلف در حوزه‌های تجارت، انرژی، ترانزیت، کشاورزی، گردشگری و همچنین همکاری‌ها میان بخش‌ها خصوصی این کشورها، فعالیت خود را دنبال می‌کند و به خصوص با پیوستن کشور‌های آسیای مرکزی و جمهوری آذربایجان از قفقاز به این سازمان، فعالیت سازمان را گسترده‌تر کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: سفر آقای دکتر رئیسی به ترکمنستان، بعد از سفری که به تاجیکستان داشتند، نشان‌دهنده تغییر رویکرد دیپلماسی ایران از اولویت دادن به کشور‌های فرامنطقه‌ای و اولویت‌بخشی به کشور‌های منطقه و بخصوص همسایگان است؛ لذا توسعه روابط با همسایگان را در اولویت خودشان قرار دادند.

وی با بیان اینکه این سفر از بُعد سیاسی، حائز اهمیت است و نشان‌دهنده اراده سیاسی دولت برای توسعه روابط با کشور‌های همسایه است، اضافه کرد: سفر ایشان دو بعد حائز اهمیت است؛ یکی از بعد مناسبات دوجانبه با ترکنستان و همکاری‌هایی در عرصه دوجانبه، به خصوص در حوزه‌های انرژی و ترانزیت، ما می‌توانیم با این کشور داشته باشیم.

پاک‌آئین در ادامه افزود: بعد در حوزه چندجانبه با کل کشور‌های اکو، سیاست‌ها ما برای توسعه‌یافتن ما و تقویت همکاری چندجانبه در سطح منطقه و همچنین ایجاد ارتباط اکو با اتحادیه‌های شبیه اکو، مثل آسه‌آن در آسیای جنوب شرقی یا کشور‌های دیگر در تمام نقاط جهان. این‌ها از کار‌هایی است که در این سفر پیگیری خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان ادامه داد: به طور طبیعی در حاشیه این اجلاس هم ملاقات‌های دو جانبه‌ای میان آقای رئیسی و رؤسای جمهور سایر کشور‌های عضو اکو صورت می‌گیرد که از این بابت هم حائز اهمیت است.

این دیپلمات پیشین کشورمان اضافه کرد: غیر از موضوعات اقتصادی، همکاری در حوزه مبارزه با تروریسم که امروز معضل منطقه شده است. با توجه به عضیت افغانستان در اکو و اینکه داعش در افغانستان در حال افزایش فعالیت‌های خودش است، به طور طبیعی، موضوع مبارزه با تروریسم در منطقه مورد توجه همه کشور‌ها خواهد بود و راهکار‌هایی برای این مسئله پیدا خواهد شد.

پاک‌آئین خاطرنشان کرد: همچنین مسئله قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرائم سازمان‌یافته، از دیگر مسائل و اولویت‌هایی است که همه کشور‌های عضو اکو به آن علاقه‌مندند. در مجموع این سفر، سفر خوب و مثبتی است و می‌تواند در صورت پیگیری به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

 

بیشتر بخوانید: شرکت رئیس‌جمهور در اجلاس اکو؛ عملی کردن ۲ راهبرد دیپلماسی اقتصادی و توجه به همسایگان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اکو اکو آیت الله رئیسی رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان اکو اکو آیت الله رئیسی رئیس جمهور توسعه روابط برای توسعه نشان دهنده کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا سفر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه 15 و 16 اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاپانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا