Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احمد دهقان در پی اعتراض برخی افراد از ساخت پد بالگرد اورژانس هوایی در مناطق ییلاقی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: جهت ساخت پایگاه اوژانس و پد بالگرد هوایی برای پوشش مناطق ییلاقی منشاد و دیگر روستاهای ییلاقی استان طبق روال قانونی زمین به دانشگاه علوم پزشکی در روستای منشاد واگذار شده و عملیات اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه بالغ بر ۱۰۰ پایگاه اورژانس در مناطق ییلاقی استان یزد ساخته شود، افزود: این مهم در مناطق طزرجان، ده بالا و نیر در حال پیگیری است و تاکنون در روستای منشاد اجرایی شده است. 

رئیس سازمان اورژانس استان یزد در خصوص اعتراض برخی از اهالی روستاهای ییلاقی استان که از ساخت پد بالگرد اورژانس هوایی گلایه داشتند، گفت: هیچ اقدام غیرقانونی در این خصوص انجام نشده و اگر کسی اعتراضی دارد می‌تواند شکایت خود ر از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

دکتر دهقان استقرار پهد اورژانس هوایی در روستای منشاد را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این مهم در روستای ییلاقی ده بالا علارغم پیگری‌های مستمر هنوز به اجرای نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که وظیفه نیروهای اورژانس نجات و جان انسانها است دانشگاه علوم پزشکی سعی دارد همه اقدامات خود را در این خصوص به طور قانونی انجام دهد.  

رئیس سازمان اورژانس استان یزد در ادامه با بیان این‌که مراحل واگذاری زمین و ساخت و ساز پایگاه‌های امدادی خارج از شهر و روستا با منابع طبیعی و امور اراضی و پایگاه‌های  شهر با بنیاد مسکن هماهنگ می شود، گفت: این دو سازمان به اداره اورژانس زمین هایی را واگذار می‌کنند که بعد از آن با اخذ مجوزها فعالیت ساخت پد بالگرد و پایگاه اورژانس هوایی شروع می‌شود.

دهقان در پایان تأکید کرد: شرط استقرار پد بالگرد در هر مکانی نظر کارشناسان اورژانس استان یزد و سازمان هواپیمایی کشور است که باید مدنظر قرار گرفته شود.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بالگرد اقدام غیرقانونی بالگرد اورژانس خبرگزاری فارس منشاد مناطق ییلاقی ساخت پد بالگرد اورژانس هوایی ییلاقی استان مناطق ییلاقی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده‌ای در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران آغاز شد.

به گزارش گروه استان‎ها خبرگزاری دانشجو، امین نیکویی نژاد، افزود: اکنون در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی خدمات رسانی می‌کنند.

نیکویی نژاد بیان داشت: پایگاه‌های جدید نیز در سه نقطه استان ساخته می‌شود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از این پایگاه‌های جاده‌ای در منطقه لیشتر شهرستان گچساران، یک پایگاه در جاده کمربندی، ورودی شهرک‌های صنعتی شهرستان بویراحمد و یک پایگاه نیز در روستای کوشک یا آب سپید در جاده ارتباطی یاسوج -بابامیدان احداث می‌شود.

نیکویی نژاد مساحت پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه کوشک را ۲۴۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این پایگاه اورژانس جاده‌ای، با ۲۵ میلیارد ریال، ساخته می‌شود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای کمربندی نیز، در مساحت ۳۶۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.

نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه لیشتر نیز در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی