Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پاییز سال گذشته و بعد از افزایش ناگهانی ۶۰درصدی قیمت بلیت هواپیما، جلسات زیادی بین شرکت‌های هواپیمایی و متولیان صنعت هوایی برگزار شد و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠درصد نسبت‌به قیمت‌های خردادماه سال۹۹ گران می‌شود. در آن زمان همچنین مقرر شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکت‌ها از جدول نرخنامه حذف شود تا ایرلاین‌ها بتوانند در سقف قیمتی بلیت‌فروشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت بالاتر از سقف تعیین‌شده نباشد؛ بنابراین مسافران می‌توانستند با بلیت‌های زیر یک‌میلیون تومان سفر‌های هوایی در مسیر‌های پرتردد و پرتقاضا مثل کیش، مشهد، تبریز و بندرعباس را طی کنند.

از ابتدای خردادماه امسال، ماجرای پاییز سال گذشته دوباره تکرار شد و ایرلاین‌ها این‌بار با افزایش ۴۰درصدی و با عبور از نرخ‌های مصوب سال۹۹ اقدام به فروش بلیت کردند. بهانه اصلی ایرلاین‌ها هم ادامه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهاست، اما این گرانفروشی‌ها همچنان ادامه دارد تا جایی وزیر راه‌وشهرسازی از برخورد جدی با گرانفروشی بلیت پرواز‌های داخلی خبر داده است.

با وجود اینکه تاکید مسوولان هواپیمایی کشور خرید بلیت از سایت‌ها و آژانس‌های معتبر است، اما نرخ‌های تصویب در بالاترین قیمت قرار دارد؛ به‌طور‌مثال برای پرواز‌های تهران به اصفهان در سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی بلیت پایین‌تر از ۷۰۰ هزار تومان قابل خرید نیست. این در حالی است که پایین‌ترین نرخ بلیت پرواز به اصفهان ۴۰۰ هزار تومان است و بالاترین آن ۷۰۰ هزار تومان است. چنین وضعیتی برای پرواز‌های تبریز، مشهد، کیش و شیراز هم وجود دارد؛ البته در روز‌های تعطیل با افزایش قیمت بیشتری نسبت‌به روز‌های عادی است.

همچنان گرانفروشی

براساس نرخنامه جدید پرواز‌های داخلی، قیمت بلیت هواپیما با کاهش ۱۰ تا حدود ۳۰درصدی مواجه شد و قرار بود ایرلاین‌ها از ابتدای آذرماه مطابق با این نرخنامه نسبت‌به بلیت‌فروشی اقدام کنند. اما طی روز‌های گذشته برخی از ایرلاین‌ها همچنان بلیت بعضی از پرواز‌های خود را بالاتر از قیمت مصوب فروختند و این مساله سبب اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شد. در شرایطی که برخی از ایرلاین‌ها بلیت پرواز‌های خود را در بعضی از مسیر‌ها بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «از ابتدای آذرماه قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرده و اگر بلیتی به‌صورت موردی بالاتر از حداکثر نرخ مصوب اعلام‌شده، فروخته شود، قطعا با متخلفان برخورد خواهیم کرد.»

«رستم قاسمی»، وزیر راه‌وشهرسازی، نیز ضمن تاکید بر الزام ایرلاین‌ها با تعدیل ۱۵درصدی قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد: با لغو محدودیت کرونایی در پرواز‌های داخلی؛ تمامی ایرلاین‌ها باید ضمن تعدیل ۱۵درصدی قیمت بلیت هواپیما، تمام خدمات گذشته را به حالت عادی بازگردانند. در این خصوص با شرکت‌هایی که اقدام به فروش بلیت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب کنند، برخورد جدی خواهد شد. «محمد محمدی‌بخش»، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مختلف می‌توانند براساس نرخنامه اعلام‌شده در پرواز‌های داخلی قیمت بلیت هواپیما را به‌صورت شناور و بسته به وضعیت عرضه و تقاضا تنظیم کنند و کلاس نرخی نیز بر همین اساس تعریف شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف می‌تواند تنها در سقف نرخی فروخته شود یا اینکه باید شناور باشد، افزود: اینگونه نیست که شرکت‌های هواپیمایی بلیت پرواز‌های خود را تنها در سقف نرخی مشخص شده عرضه کنند و براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته نرخ‌ها شناور است؛ البته اگر چنانچه مانند روز‌های گذشته شرکتی قیمت بلیت پرواز خود را پایین‌تر از حداقل نرخ تعیین‌شده عرضه کند نیز به او تذکر می‌دهیم چراکه باید منفعت مردم و منفعت سازمانی هر دو با هم دیده شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اگر مردم شاهد گرانفروشی بلیت هواپیما در هر یک از مسیر‌های پروازی داخلی بودند می‌توانند از طرق مختلف این مساله را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری برسانند که از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان و از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل انجام است. مسلما با این تخلفات به‌صورت جدی برخورد خواهیم کرد. بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در همه فرودگاه‌های کشور حضور دارند و رصد کاملی نیز به‌صورت آنلاین بر روند بلیت‌فروشی صورت می‌گیرد و به محض اینکه با تخلفی ازجمله گرانفروشی بلیت هواپیما مواجه شویم با آن برخورد خواهیم کرد؛ البته از مردم می‌خواهیم که به‌هیچ‌وجه بلیت هواپیما را از سایت‌های غیرمعتبر خریداری نکنند؛ چراکه این سایت‌ها مجوز‌های لازم را ندارند و ممکن است هر تخلفی مرتکب شوند؛ بنابراین مسافران باید حتما نسبت‌به انتخاب سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی معتبر دقت داشته باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از مردم خواسته است که به‌هیچ‌وجه بلیت هواپیما را از سایت‌های غیرمعتبر خریداری نکنند چراکه این سایت‌ها مجوز‌های لازم را ندارند.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلیت هواپیما آژانس مسافرتی رییس سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما پرواز های داخلی ایرلاین ها بلیت پرواز مسیر ها شرکت ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان