Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به دیدار با همتای ایرانی و امضای قرارداد سه‌جانبه بین ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان پس از این در همه زمینه‌ها توسعه خواهد یافت، مردم و دولت‌های دو کشور برادرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان پس از دیدار خود با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان و انعقاد قرارداد انتقال گاز ترکمنستان از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان گفت: ما به روابط با ایران بسیار اهمیت می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط ایران و جمهوری آذربایجان پس از این در همه زمینه‌ها توسعه خواهد یافت، مردم و دولت‌های دو کشور برادرند.

وی افزود: مسائل مورد مذاکره قرارگرفته بین طرفین یک بار دیگر نشان داد که روابط ایران و جمهوری آذربایجان در سطح بالایی است، ما دارای روابط عمیق و تاریخی هستیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه سه‌جانبه نیز گفت: این یک همکاری مشترک زیباست که نیت طرفین را نشان می‌دهد، این توافق از نظر اقتصادی نیز اتفاق بسیار خوبی است.

بر اساس توافق انجام‌گرفته بین ۳ کشور، ترکمنستان روزانه ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب گاز به جمهوری آذربایجان می‌فروشد، این گاز از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان ترانزیت خواهد شد. ایران گاز مصرفی مورد نیاز خود برای ۵ استان کشور را نیز از حق انتقال این گاز برداشت خواهد کرد. قرارداد امضاشده از اول دی‌ماه سال جاری بدون سقف زمانی اجرا می‌شود.

طبق این قرارداد، جمهوری اسلامی ایران در مرز ترکمنستان گاز صادراتی از این کشور را تحویل خواهد گرفت و مابه‌ازای آن را در مرز جمهوری آذربایجان تحویل خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روابط ایران و آذربایجان الهام علی اف ترکمنستان جمهوری آذربایجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی