Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، پیرو مأموریت محوله از سوی رئیس‌جمهور به مرکز بررسی‌های استراتژیک در خصوص انجام مطالعات علمی و تشکیل کارگروه‌های فعال در زمینه احیای زاینده‌رود، قرار است سلسله نشست‌های نخبگانی پیرامون رفع چالش‌های حوضه آبریز زاینده رود برگزار شود که نخستین نشست آن با عنوان «بررسی ابعاد اعتلای نظام مدیریت منابع آب در جهت احیای حوضه آبریز زاینده رود» امروز یکشنبه ۸ هشتم آذر ۱۴۰۰ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در ابتدای جلسه ضمن اشاره به اینکه قرار است در این جلسات به موضوع احیای زاینده‌رود و مسائل آب کشور از جنبه علمی و کارشناسی نگریسته شود، گفت: از جمله اقدامات مرکز پس از ابلاغ مأموریت توسط ریاست جمهور، جمع‌آوری اطلاعات و مطالعات انجام شده در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و اجرایی کشور بود. در این راستا طی مکاتباتی که با ۹ دانشگاه کشور انجام گرفت، تاکنون 7 دانشگاه ملی و استانی ضمن ارائه پیشنهادات، آمادگی خود را برای همکاری در این خصوص اعلام داشته‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در ادامه به اشتیاق و علاقه کارشناسان و ذی‌نفعان این حوزه برای ارائه راهکارها اشاره و تصریح کرد: تاکنون تلاش شده ضمن جمع‌آوری مطالعات انجام شده، نظرات کارشناسی کارشناسان و ذی‌نفعان را هم گردآوری کنیم که البته نقش مردم و ذی‌نفعان در تحقق راهکارها انکار نشدنی است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرای نظام حکمرانی آب با مشارکت ذی‌نفعان در کشور گفت: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر شفافیت، بنا داریم نسبت به شفافیت کامل در آمار و اطلاعات مربوط به حوضه آبریز برنامه‌ریزی کنیم.

خیاطیان همچنین استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت آب با هدف بالا بردن بهره‌وری را ضروری دانست.

در ادامه این جلسه، مدیران برخی از سازمان‌ها و کارشناسان مدعو به ارائه نظرات و راهکارهای علمی و عملی مدیریت منابع آب حوضه آبریز زاینده رود پرداختند. از دیگر موضوعات مهم بیان شده در جلسه می‌توان به بازنگری در صدور پروانه بهره‌برداری آب توسط وزارت نیرو، بازنگری در نحوه مدیریت مصرف با کمک مشاوران بدون وابستگی استانی، نظارت بر چاه‌های غیرمجاز حریمی و غیرحریمی برای جلوگیری از فرونشست، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، جدا سازی آب صنعت از آب شرب اشاره کرد.

کد خبر 5364043

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نیرو مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری زاینده رود مجلس شورای اسلامی ترکمنستان ایران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی یوسف نوری حسین امیرعبداللهیان وزارت آموزش و پرورش علی باقری رئیس جمهور برجام مرکز بررسی های استراتژیک زاینده رود حوضه آبریز ذی نفعان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد