Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت : امروز باید ورزش را در کنار اقتصاد و همراه با فرهنگ و اخلاق ببینیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در مراسم تجلیل از مدال آوران لرستانی مسابقات پارالمپیک و مسابقات کشتی آزاد ارتش‌های جهان با اشاره به اینکه سابقه و پیشینه ورزش در کتب تاریخی و آثاری که از نوشته‌ها به دست می‌آید به قبل از میلاد بر می گردد، اظهار کرد: در کتاب‌های یونانی از نوع ورزش و برخی از رشته‌های ورزشی در ایران آن زمان نام برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه گرچه در اثر فراز و نشیب تاریخ برخی از این آثار از بین رفته است اما همچنان در آثار مختلفی در این رابطه سخن به میان آمده است، افزود: می‌توان در شاهنامه فردوسی برخی از این ورزش‌ها را پیدا کرد؛ در رزم‌هایی که در شاهنامه فردوسی برده شده است این ورزش‌ها را می‌بینیم و همه اینها حکایت از آن روحیه دلاوری و مردانگی مردم ایران دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: وقتی این روحیه را در کنار اسلام قرار می‌دهیم، این فتوت و جوانمردی را در کنار آموزه‌های اسلامی قرار می‌دهیم و پایمردی به ارزش‌ها و اخلاق به آنها مضاف می‌شود؛ ورزش رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و هرکسی را در مقابل چنین ورزشکارانی وادار به تکریم می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ورزشکاران لرستانی از فیزیک بدنی و غیرت فوق العاده برخوردارند، ادامه داد: این‌مجموعه در کنار برنامه ریزی ها و تاکتیک‌ها و علم و دانش ورزش قرار بگیرد تأثیر گذاری آن بیشتر خواهد شد.

او  با بیان اینکه امروز باید ورزش را در کنار اقتصاد و همراه با فرهنگ ببینیم، ورزش را همراه با اخلاق ببینیم،خاطرنشان  کرد: ورزش در تار و پود جامعه ما رسوخ و نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید ورزش را در کنار حوزه بهداشت و سلامت ببینیم، گفت: استان ما اینچنین ظرفیتی دارد و ورزشکاران ما از فیزیک مناسب، از غیرت و روحیه قوی برخوردارند و علی رغم مشکلات معیشتی و مادی ولی به نام ایران بزرگ و به نام لرستان در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه هرگونه تخصیص اعتبار در امور ورزشی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری با سود چندین برابر است و نفع چندین برابر دارد، یادآورشد: امروز برخی از بیماری‌ها درمانی غیر از ورزش ندارند، حتی جراحی و استفاده از دارو جواب نمی‌دهد و پزشک دستور ورزشی می‌دهد؛ لذا ورزش هم در فرهنگ، هم در اقتصاد و سلامت و اخلاق خودش را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه حضور ورزشکاران در عرصه‌های بین المللی همراه با عزت، شرافت و اقتدار است، تاکید کرد: شخصاً وقتی صحنه‌های حضور و مدال آوری ورزشکاران را می‌بینیم اشک شوق می ریزم و می دانم برای همه آحاد ملت ما نیز چنین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید عزت و شرافت این ورزشکاران را رعایت کنیم، کاری کنیم عزیز باشند، گفت: چنین ورزشکارانی الگوی جامعه ما هستند و لذا باید عزت و کرامت و فضیلت آنها را در جامعه حفظ کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه دست اندرکاران حوزه ورزش باید به گونه‌ای کار کنند که با یک برنامه ریزی دقیق امروز ما از دیروز ما بهتر باشد و فردای ما از امروز بهتر باشد، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها نیز با میل و رغبت خود باید تجلیل از ورزشکاران را داشته باشند و این نشست‌ها در طول سال برگزار شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد نماینده ولی فقیه تجلیل ورزش حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟