Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@02:53:10 GMT

عوارض زیاده روی در مصرف ماکارونی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۸۱۴

عوارض زیاده روی در مصرف ماکارونی

به گزارش جام جم آنلاین، آناستازیا گاوریکووا متخصص تغذیه روس می‌گوید تنوع مواد مغذی قاعده اصلی هنگام تنظیم رژیم غذایی است که به جلوگیری از عواقب خطرناک برای بدن کمک می‌کند.اگر هر روز ماکارونی بخورید، مواد مغذی را که برای مثال در غلات از جمله گندم سیاه، برنج قهوه‌ای و کینوا وجود دارد، دریافت نمی‌کنید اما اگر خوردن هر روزی ماکارونی را دوست دارید، می توانید بررسی کنید که مشکلی در دستگاه گوارش یا بیماری‌های خود ایمنی دارید؟ پوست شما چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا اضافه وزن دارید یا نه؟ اگر مشکلی ندارید، می‌توانید از ماکارونی تهیه شده از گندم معمولی در حد اعتدال استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه اضافه می‌کند که بهتر است ماکارونی بدون گلوتن تهیه شده از فونچوز، شیراتاکی، نخود فرنگی، نخود و ذرت باید وارد رژیم غذایی شود.

پیش از این، آناستازیا گاوریکووا متخصص تغذیه، محصولاتی را نام برد که باعث بالا رفتن روحیه و سرحالی در زمستان می‌شوند. به گفته او محصولات لبنیاتی از نوع پنیر، ماست، ماست کیسه‌ ای است. این متخصص برای کسانی که به دلایلی از مصرف آن‌ها اجتناب می‌کنند توصیه کرد که کنجد و ماهی کوچک را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماکارونی مشکلات پوستی گلوتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم‌های کوتاه‌مدت و بسیار کم کالری فقط برای نوجوانان چاق بی‌خطر است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با وجود این که در رژیم‌های غذایی بسیار کم کالری برای نوجوانان بسیار دقت می‌شود که آنها تمامی مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کنند ولی نگرانی‌هایی در مورد خطرات ناشی از کاهش سریع توده بدن مطرح است. چرا که اطلاعات محدودی در مورد تاثیر رژیم‌های غذایی بسیار کم انرژی بر رشد، سلامت قلب و سلامت روانی افراد وجود دارد. 

با این حال، مطالعه دانشگاه سیدنی نشان داده که چنین نگرانی‌هایی قابل توجیه نیستند. 

در مجموع ۷۱ پسر و ۷۰ دختر مبتلا به چاقی و حداقل یک بیماری مرتبط با آن، مانند فشار خون بالا یا مقاومت در برابر انسولین، در این مطالعه شرکت کردند. آنها در رژیم‌های غذایی چهار هفته‌ای شامل جایگزین‌های وعده‌های غذایی فرموله شده و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند بروکلی و گوجه فرنگی قرار گرفتند.

از ۱۴۱ نفری که مطالعه را آغاز کردند، ۱۳۴ نفر آن را تکمیل کردند و طی نزدیک به یک ماه به طور متوسط ۵.۵ کیلوگرم وزن کم کردند. تقریبا همه (۹۵ درصد از آنها) حداقل یک عارضه جانبی داشتند و ۷۰ درصدِ آنها نیز سه عارضه جانبی را تجربه کردند. گرسنگی، خستگی و سردرد شایع‌ترین عوارض جانبی‌ای بود که این نوجوانان با آن مواجه شدند. 

هر چند این نوجوانان تاکید کردند که مواد غذایی محدود و طعم‌های جایگزین برای آنها چندان لذت‌بخش نبوده ولی از میزان کاهش وزن خود خرسند‌اند.

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم‌های غذایی بسیار کم کالری تحت نظارت متخصصان سلامت می‌تواند در کوتاه مدت به صورت ایمن اجرا شود و با وجود عوارض جانبی، در مورد بسیاری از نوجوانان دچار چاقی متوسط تا شدید قابل اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • رژیم‌های کوتاه‌مدت و بسیار کم کالری فقط برای نوجوانان چاق بی‌خطر است
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای روزه‌داران دیابتی
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • توصیه‌هایی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن در روزه‌داری
  • روزه‌داری تاثیر مثبتی بر بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی دارد
  • دیابتی‌ها برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنند
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید
  • تغذیه صحیح، رمز تضمین سلامت روزه‌داران رمضان
  • تاثیر مستقیم تغذیه بر بروز سنگ‌های کلیوی / چه مواردی منجر به ایجاد سنگ کلیه می‌شود؟