Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه گیلان گفت: مجموعه خانواده سپاه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام به اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار می‌کند. - اخبار استانها -

مهتاب رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات مجموعه خانواده سپاه در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: این مجموعه همگام با سایر مجموعه‌های بسیج و سپاه اقدام به انجام امورات عام‌المنفعه و حمایت از زنان سرپرست خانوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های انجام شده در این راستا راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش مشاغل خانگی است که در آن شغل‌هایی که نیاز به سرمایه اولیه کلان ندارد و در منزل قابل انجام است، به بانوان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به کارگاه‌های هنری و پرورش گل و گیاه اشاره کرد، ادامه داد: خانواده‌ها پس از فراگرفتن آموزش‌های ارائه شده در این کارگاه به عنوان یک آموزش‌دهنده، موضوعات را به سایر خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان: تنها با تفکر و روحیه بسیجی می‌توان مشکلات کشور را حل کردفرمانده سپاه استان گیلان: روحیه و تفکر بسیج موجب امیدافزایی در جامعه می‌شودمسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گیلان: نام پُرآوازه و مجاهدت بسیج لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد

رهنما فعالیت خانواده سپاه در راستای شناسایی بانوان سپرست خانوار و کمک به آن‌ها در قالب گروه‌های جهادی بیان کرد: گروه‌های جهادی پس از شناسایی افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار اقدام به ارائه خدمات لازم به این افراد می‌کنند.

وی درباره اقدامات فرهنگی این مرکز جهت الگوسازی بانوان شاخص انقلابی و دوران جنگ برای بانوان امروزی گفت: بارگذاری کتاب‌های صوتی در فضای مجازی نظیر کتاب "دا" با محوریت خاطرات "سیدزهرا حسینی" از جمله اقدامات ما در راستای الگوسازی است.

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه گیلان افزود: همچنین کتاب "خاطرات سفیر" که معرفی یکی از بانوان فرهیخته است که در خارج از کشور به عنوان سفیر انقلاب و اسلام فعالیت می‌کرد ‌و یا کتاب "دختر شینا" عناوینی است که جهت الگوسازی، در فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

رهنما خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان گیلان سعی دارد تا معرف سبک زندگی بانوان شاخص انقلاب‌ به خانواده‌های کارکنان سپاه که خانواده مدافعان انقلاب هستند باشد و ادبیات پایداری و مقاومت را برای خانواده‌های سپاه نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مذکور در سطح همه شهرستان‌های استان افزود: مرکز فرهنگی خانواده سپاه در هر ناحیه یک نماینده دارد که آنان اقداماتی که در مرکز انجام می‌گیرد را در شهرستان‌ها و نواحی اجرا می‌کنند تا انجام اقدامات مذکور تنها در مرکز متمرکز نباشد.

رهنما با بیان اینکه اساس و فلسفه ذاتی مجموعه فرهنگی خانواده سپاه فعالیت‌های فرهنگی است، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف فرهنگی کارگاه‌های مختلفی که همسران و فرزندان کارکنان سپاه را در قبال مسائلی که در جامعه با آن‌ مواجه هستیم توانمند می‌کند، برگزار می‌شود. 

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: از جمله این توانمندسازی‌ها می‌توان به توانمند‌کردن مادر برای تربیت فرزندان، نحوه برخورد با نوجوان، آشنایی با علائم سن بلوغ و چگونگی رفتار در خانواده برای رساندن نوجوانان به بلوغ رسیده به ثبات عقلی و فکری اشاره داشت.

رهنما با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان گیلان تصریح کرد: همچنین مرکز فرهنگی خانواده سپاه در راستای وظایف ذاتی خودت مباحثی نظیر ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، روابط زوجین و اصلاح سبک تغذیه را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه از طرفی مرکز فرهنگی خانواده سپاه دارای یک مرکز مشاوره تحت عنوان "شمیم خانواده" است افزود: مشاوران حاذق و خوبی در این مرکز مشغول به کار هستند و به ارائه خدمات در حوزه مشاوره فردی، تحصیلی، حقوقی و قضایی و مباحث روان‌شناسی می‌پردازند.

رهنما سالم‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها را یکی از دغدغه‌های این مجموعه خواند و گفت: تلاش ما این است که در زمان عدم‌ حضور سرپرست خانواده در منزل به دلیل مشغله‌ای که در مجموعه سپاه با آن مواجه است، بتوانیم اوقات فراغت خانواده کارکنان را به بهترین نحو پوشش دهیم.

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه گیلان با بیان اینکه سعی داریم تا این اوقات فراغت را در مسیر درستی هدایت کنیم عنوان داشت: در این راستا مجموعه فرهنگی خانواده سپاه اقدام به برگزاری مسابقات مختلف می‌کند که از جمله آن می‌توان به مسابقات ورزشی اشاره داشت.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات ورزشی به صورت مرحله‌ای و در قالب مقدماتی، استانی و کشوری در 6 رشته ورزشی برگزار می‌شود افزود: همچنین در رشته‌های مختلف ورزرشی کلاس‌های آموزشی و سالن‌های مختلف را برای حضور خانواده‌ها در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

رهنما با تأکید بر اینکه این اقدامات جهت تأمین سلامت جسم و روح افراد است تصریح کرد: از دیگر مسابقاتی که در مجموعه فرهنگی خانواده سپاه گیلان برگزار می‌شود مسابقات قرآنی است که آن هم در 3 مرحله مقدماتی، استانی و کشوری برگزار و با استقبال خوبی مواجه‌ می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان گیلان خاطرنشان کرد: مرحله استانی مسابقات ورزشی و قرآنی در استان گیلان برگزار شده است و تا پایان امسال منتخبان مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مرحله کشوری مسابقات ورزشی و مسابقه قرآنی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان به عنوان یکی دیگر از اقدامات مجموعه فرهنگی خانواده سپاه گیلان ابراز داشت: در شرایط کنونی که آموزش‌ها به شکل مجازی است نیازمند برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان هستیم.

رهنما گفت: از این رو با هماهنگی‌‌ با معلمان آموزش و پرورش کلاس‌های تقویتی در دروس مختلف را برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم البته با توجه به اینکه آموزش حضوری به طور کامل در مدارس انجام نمی‌شود کلاس‌های تقویتی مذکور را نیز به شکل آنلاین دایر می‌کنیم.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس فرهنگی خانواده سپاه گیلان خانواده سپاه کلاس های تقویتی مسابقات ورزشی سرپرست خانوار برگزار می شود خانواده ها کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید برج آزادی معرفی شد/ قدردانی از فرزاد هوشیار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با صدور حکمی علیرضا دباغی را به عنوان سرپرست جدید برج آزادی و مجموعه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی منصوب کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از خدمات و تلاش‌های فرزاد هوشیارپارسیان به عنوان رییس سابق این مجموعه قدردانی کرد.

کد خبر 6058346 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید برج آزادی معرفی شد/ قدردانی از فرزاد هوشیار
  • کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در مجومرد
  • برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی در بهزیستی شاهین دژ
  • ۷۵ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان مرکزی تشکیل شد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران اعلام شد
  • توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار مازندران
  • معاون وزیر کار:‌ رقم دستمزد نباید کارفرما را به کارگر تبدیل کند
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰۰ بانوی چهارمحال و بختیاری
  • تجهیزات رایانه‌ای، کمترین سهم سبد فرهنگی خانواده‌ها را به خود اختصاص داده است
  • کارگاه آموزشی تکام در اسفراین برگزار شد