Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک کشاورز همیار محیط زیست در لرستان گفت: ۲۵ سال است از حیات وحش منطقه حفاظت شده سفیدکوه ازنا پذیرایی می‌کنم.

ولی خلیلی از اهالی روستای زرنان ازنا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مزرعه‌ای داریم که درحاشیه منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار دارد، که در آن تنوع حیات وحش وجود دارد که شامل بز، کل، میش، بره، گراز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند.

وی ادامه داد: بخاطر وجود مزرعه و چشمه آب در این منطقه حیات وحش تردد دارند.

این کشاورز همیار محیط زیست در لرستان با بیان اینکه ۲۵ سال از این حیات وحش نگهداری می‌کنم، وسعت  گفت: امسال بخاطر کم‌بارشی در ارتفاعات این منطقه، مقداری صحرا خشک بود و آب کم بود و در این مزرعه کشت لوبیا انجام شده بود، این موجودات به سمت کشتزار می‌آمدند و از لوبیا و یونجه ارتزاق می‌کردند و چرا می‌کردند.

خلیلی با بیان اینکه مساحت  مزرعه‌ام ده هکتار است که پنج هکتار کشتزار  است و در آن کشاورزی انجام می‌دهم و پنج هکتار آن هم باغ است، بیان کرد: البته  این حیات وحش خسارتی به محصول وارد کردند اما ایرادی ندارد چون به آنها علاقمند هستیم.

وی افزود: در حال حاضر که کشت‌ها جمع‌آور شده به باغ می‌آیند و روزانه دو سه مرحله و هر دفعه‌ای ۴۰ راس، گروه گروه  برای خوردن آب به باغ و چشمه مزرعه می‌آیند.

این کشاورز همیار محیط زیست در لرستان گفت: در دره قرار داریم و نگهبان گذاشتیم و اصلا اجازه نمی‌دهیم کسی برای شکار بیایند.

خلیلی گفت: مساحت این منطقه حفاظت شده ۲۵ هزار هکتار است و در قسمتی که ما حضور داریم امنیت لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در فصل سرما برای آنان علوفه  تهیه می‌کنیم، اظهار کرد: به کارگران مزرعه تاکید می‌کنیم که آزاری به این گونه‌ها نرسانند.

به گزارش ایسنا، لرستان سه درصد وسعت کشور را داراست و ۲۵ درصد تنوع زیستی و گیاهی کشور در این استان وجود دارد و پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا مامن اصلی قوچ و میش ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لرستان حیات وحش منطقه حفاظت شده محیط زیست منطقه حفاظت شده محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت