Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتب فقه پزشکی از دروس آیت‌الله محمد قائنی، فقه پول از آیت‌الله محمد تقی شهیدی، فقه بورس و اوراق بهادار از آیت‌الله علی عندلیبی، فقه عقود مستحدثه در سه جلد از دروس آیت‌الله حسین شوپایی و دو عنوان فقهی از آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی، طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار در مراسم رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: گره‌گشایی از موانع بر سر راه فقه از جمله ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران که با مجاهدت‌های حضرت امام(ره) و ملت با وفای ایران، حکومت اسلامی شکل گرفت، این سوال و مطالبه از حوزه های علمیه مطرح می شود که در بخش فقاهت، حوزه های علمیه چه برنامه و طرحی برای گره‌گشایی از معضلات ارائه خواهد داد؟.

استاد حوزه علمیه قم تربیت نیروهایی کارآمد و پاسخگو را به عنوان یک مطالبه از حوزه های علمیه دانست و گفت: هم طلاب و دانش آموختگانِ حوزه های علمیه باید صلاحیت و مرجعیت علمی داشته باشند و هم حوزه های علمیه باید از نظر مناهج و مواد تدریس، مورد بازنگری عمیق و جدی قرار گیرند و این مطالبه به حقی است که از حوزه های علمیه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی از حوزه های علمیه، انتظار تحول و تکامل می رود افزود: قهراََ یک بخش مهمی از این روند تکامل، ناظر به مطالباتی است که بیان شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با تشکر از مساعدت ها و راهنمایی هایی که بزرگان علمی حوزه خصوصا آیت الله اعرافی داشته اند، پشتیبانی های شورای عالی حوزه های علمیه را اثر گذار خواند و گفت: شایسته است که حوزه بتواند ضمن طراحی و پیشنهاد، راه حل ها و راهکارهای مناسب برای مسائل مختلف ارائه کند.

وی دسترسی به اطلاعات مختلف را لازمه ارائه راهکارها دانست و گفت: اینگونه فعالیت‌ها، مورد عنایت، توجه و راهنمایی بزرگان و مراجع معظم تقلید قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب از این کارها، بسیار ابراز رضایت نموده و فرمودند: اینها کارهایی اساسی است که باید انجام شود.

شب زنده دار در پایان ضمن تشکر از جناب آقای اثنی عشری و نیز دانشمندان و اساتید، ابراز امیدواری کرد که این مجاهدت ها، به نتایجی قابل قبول و به رضایت مندی امام زمان (عج) برسد.

گفتنی است در این مراسم، کتاب فقه پزشکی از دروس آیت الله محمد قائنی، فقه پول از آیت الله محمد تقی شهیدی، فقه بورس و اوراق بهادار از آیت الله علی عندلیبی، فقه عقود مستحدثه در ۳ جلد از دروس آیت الله حسین شوپایی و دو عنوان فقهی از آیت الله سید محمد رضا مدرسی، توسط آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه رونمایی شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه حوزه علمیه قم شورای نگهبان رهبر معظم انقلاب امام زمان پول حوزه علمیه حوزه های علمیه دروس آیت الله آیت الله محمد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم

سید عبدالصمد موسوی در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های روز معلم پرداخت و از برگزاری جشن تکریم از مقام معلم در روز معلم خبر داد و گفت: این برنامه در تالار معلم شیراز و با حضور ۶۰۰ نفر از معلمان، مربیان و مدیران مدارس به همراه خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.

او افزود: از خانواده همکاران فرهنگی دعوت کرده‌ایم تا در روز معلم با حضور در بهشت فرهنگی شهدا، بر سر آرامگاه چهارده معلم شهید ناحیه ۳ شیراز حاضر شوند.

موسوی همچنین از برگزاری محفل تجلیل از مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی، تکریم از همکاران فرهنگی هر مدرسه توسط مدیران، حضور همکاران اداری در قالب دوازده تیم در مدارس و اهدای لوح تقدیر و اهدای گل به همکاران فرهنگی، برگزاری جشن منتخبین سرود مدارس در قالب ۲۰ گروه سرود از ۲۰ مدرسه، برگزاری جشن تجلیل از ۱۳ معلم مولف که از آثارشان رونمایی خواهد شد، در روز معلم خبر داد.

حضور در نماز جمعه در روز ۱۴ اردیبهشت و برپایی میز خدمت و دیدار نزدیک با مردم، برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان یادواره استاد شهید مرتضی مطهری، تجلیل از کارشناسان اداره، نورافشانی آسمان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ در شب دوازدهم و توزیع و نشر آثار شهید مطهری در فضای مجازی، از دیگر برنامه‌هایی است که رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به‌عنوان ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز معلم به آنها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند